onsdag 31. desember 2008

Siste dagen i 2008...

Da har vi jammen kommet til den siste dagen i 2008!
Det har vært et godt år for snupsi og meg. Vi har fått mange gode, nye opplevelser sammen! Høyeste på min liste ligger nok turen vår til Thailand... Hadde lyst til å dra dit leeenge, men ventet til jeg følte snupsi var stor nok. 4 år var en passende alder! Og jammen ble det en fantastisk tur! Angrer ikke et sekund på at jeg reiste alene med snupsi, vi hadde det helt topp!


Så hadde vi hele sommeren her hjemme, med enormt deilig vær! Dagene på jobb/ i barnehagen ble nok litt varme - men vi klarte oss igjennom det også. Så kom slutten av august, og en ny tur sto for tur: Kreta! (Tusen takk til oldemor som sponset oss så vi fikk råd til å bli med familien!) Aldri vært på en gresk øy før, jeg. Bare 8 ganger på Kypros - men den er jo ikke gresk... Nok en gang en deilig ferie, masse sol og bading på oss begge to. Og litt shopping, til tross for at prisene kanskje var litt høye. I allefall sammenlignet med thai-priser...


Så kom det polikliniske inngrepet... Fjerning av mandler og innlegg av dren - det gikk strålende det også. Har nå en snuppe som hører optimalt, men hun glemmer tidvis at hun ikke trenger å prate med så høy stemme lenger. *ler*


Og så var det over til dagen idag, da... Allerede nyttåraften! Når jeg tenker tilbake - så har dette året gått veldig fort. For et år siden bestilte jeg turen til Thailand, og startet med nedtelling til vi skulle dra. Kjennes ut som om det bare var for noen uker siden!

I kveld skal vi ha snupsi's mormor og besse på middag - og det gleder vi oss til. Dessverre så var det mange med meg som skulle ha kalkun til festmåltidet idag, så det var ingen igjen til meg... Da ble det indrefilet av svin i stedet, og den har godgjort seg i kjøleskapet natten over med marinade full av godsaker. Gleder meg til å sette igang med maten etterpå!

(Bilde : TimesSquarenyc.org)

Jeg er vel i grunnen ganske glad for at jeg ikke skal være her i kveld... Times Square i New York har vel den ultimate nyttårsnedtellingen - men jeg foretrekker allikevel å holde meg hjemme. Bare slappe av og kose meg!
Vi har kjøpt inn stjerneskudd og skal more oss med det! Her er det i skrivende stund -9 grader, så vi blir nok ikke så lenge ute i kveld!

(Bilde : TimesSquarenyc.org)
En liten wishing-wall for 2009!
Har dere nyttårsforsettene i orden? Jeg setter egentlig aldri mål for meg selv på nyttårsaften, men i år har jeg altså etpar stykker.

1.) Fra i morgen av er det NULL SUKKER på meg igjen! Har dyttet innpå altfor mye denne julen, og jeg er egentlig ingen godis-dame, så nå er det nok! Som en bonus av sukkerkutt forventer jeg at jeg går ned en kilo eller tre. Om jeg da plusser på

2.) at jeg skal få kommet meg på trening min. 3 ganger pr uke - så burde jeg være langt på vei!

3.) Dessuten skal jeg bli enda mindre hjemmekjær enn det jeg er... Liker meg veldig godt hjemme hos meg selv, jeg - men på den måten vil man jo ikke treffe noen spennende mennesker... For jeg skal nemlig gjøre en innsats - kanskje jeg treffer meg

4.) en mann i 2009? Tidvis er det litt leit og ensomt å være helt alene, men tidvis er det jammen deilig også! Men jeg skal da gjøre et forsøk, i allefall! Og til slutt vil jeg

5.) reise mer... Men det er ikke sikkert at økonomien tillater det - men det er lov å drømme!
Om dere vil legge inn ønskene deres online - så kan dere gjøre det her :
VirtualNewYear'sWishingWall2009

(Bilde : TimesSqaurenyc.org)
Jeg avslutter med å ønske dere alle et riktig Godt Nytt År!!!

Tusen takk for det gamle, alle sammen! Det var vært moro å bli kjent med nye flotte bloggvenner - og jeg håper at våre vennskap fortsetter også i 2009!
Ta godt vare på dere selv, og nyt dagen!

8 kommentarer:

Frk .Fischer sa...

Så flotte syden bilder..mmm en tur dit frister her og, men ikke fly turen med en 3 åring så vi får vente...Godt at det det gikk så bra med mandel fjerning og dren..vi også merker bedring på lille mann er , ikke minst i praten, han skravler jo verre, men er vel arvelig belastet der og....

God nytt år til deg og snupi!!!

Siv sa...

Hei,hei.
Godt nyttår til deg og snuppa:-)
Kos dere i kveld. Hils så mye godt nyttår til de litt eldre også. Sees 5 januar:-)
Klem

Guttemamma sa...

hei kjære du!!! Ønsker deg og din skjønne datter et strålende nytt år! Glad jeg har "møtt" deg og leder meg til å føge blioggen din i 2009!! Klmmer fra Anette

Vår lille hage sa...

Så flotte bilder ! Vi drar til Thailand i februar! Gleder oss! Hvor var dere ? Uansett godt nyttår til deg og dine ! Klem

Anonym sa...

Ser at 2008 har vært et flott år for dere....og håper at 2009 blir likeså :)
Ønsker deg og lillejenta di et riktig godt nyttår.

Klem fra Gry Hege og Kevin :)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Kära söta!!

Jag önskar dig & lilla sötaste prinsessan ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Miljoner kramar
//SEssan

Olstad sa...

Godt nytt år til dere begge jenter! Jeg håper indelig dere hadde en fin feirings i går. Vi var på Oslo tur og det er ikke småtteri for oss totningene vet du å ta utpå så langt:-) Partyløven vi har til frøken holdt seg våken til over midnatt og lille knerten holdt seg våken til nærmere 2. Noe som gjorde underverker for å sove ut i dag tidlig.-)

Håper vi kan treffes i 2009.
Klem fra oss på toten.

aase sa...

Godt nytt år til deg også du!! håper drømmemannen dukker opp!!!

Disse ferieturene så jo bare helt fortreffende ut!!!!!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...