mandag 22. desember 2008

Julenissen!



Vi har vel alle et bilde av julenissen i hodet vårt? For meg er dette nissen. Den runde, gode, trivelige karen er den ultimate nissen for meg...



Han er forøvrig tegnet av en Michigan-kar som heter Sundblom helt tilbake på 30-tallet. Og inspirasjonen var at han skulle være warm, friendly, pleasantly plump and human. Må si at artisten traff spikeren på hodet!



Hva er nissen for deg? Er det fjøsnissen, blånissen, bynissen eller karen som sitter godt plantet i sofaen hjemme i stua???

4 kommentarer:

Frk .Fischer sa...

Sånn nisse har jeg i hode mitt og...En røslig kar og med gode øyne....ti hi ...ha en fin jul og håper magen er på "plass" igjen!!

Det ble dårlig med bakst på oss, men så kos med litt skravling!!! :o)

Klaffen sa...

Å næmen for en kjekkas! Er nok lik deg jeg gitt - akkurat sånn skal selveste NISSEN være. Tykk og god, snill og øm! Ønsker deg en strålende 22 des. Nå er det ikke lenge igjen... jippi! klem

[ barn i heimen ] sa...

en litt sånn tjukk fjøsnisse liker jeg best...men lite nisser her egentlig!!!

Fint nytt profilbilde, forresten!

Rune sa...

Har nok det samme bildet av Nissen som deg:)
Er ikke nisse uten den store magen og sjegget:)Og de røde klærne da:)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...