mandag 8. desember 2008

De syv slagene - del 6.

Så var det blitt mandag og jammen tror jeg ikke kakelina har kommet! La meg til -8 igår kveld og nå er det jammen +3! Jeg krysser fingrene for at vi får en HVIT jul, tross alt - og at ikke all den fine snøen her hos oss forsvinner!
Her er det jobb igjen etter en uke hjemme, så det er bare å slenge seg rundt! Men aller først skal jeg legge ut en oppskrift på sprøde, gode herligheter...

De syv slagene - del 6.


KRUMKAKER
4 stk egg
250 g sukker
250 g smeltet meierismør
250 g hvetemel
1 ts kardemomme
1 ts kanel

Visp eggedosis av egg og sukker. Rør i smør, mel og kardemomme. Stek kakene gyllengule ved svak varme.

4 kommentarer:

Tiril sa...

Tynne flotte krumkaker, det skal jeg steke ikveld, jeg pleier å ha noen sssterke saker i,

lavendel mio sa...

Ok..her har vi krumkakeoppskriften,den skal jeg prøve gitt:)
Ha en flott uke:)

Virre sa...

Mmm..her inne er det mange godsaker for tiden :) Karamellene så alldeles nydelige ut...kanskje jeg må prøve de! det går litt over stokk og stein for tiden så jeg husker ikke om jeg har takket deg for den fine awarden tidligere, men jeg sier tusen takk altså :) det var kjempe koselig å få! Håper du har hatt en fin start på uka di! klem fra Virre

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ohhh du förtjänar verkligen min award med allt detta kakebak ;)

Du har blivit tilldelad Nobelpriset i mammakunskap i min blogg, från mitt hjärta till ditt♥

Klemmer & njut dagen

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...