torsdag 11. desember 2008

Rødt er jul for meg...


Det er jo ingen hemmelighet at jeg ELSKER rødt... Kanskje har det en sammenheng med at jeg faktisk kler fargen og ser bra ut i den - eller kanskje er det fordi at det er den hjertevarme fargen for meg. Rødt er kjærlighet, varme, håp og ikke minst JUL. Hadde en lilla jul her i fjor - men nå er det atter en gang RØDT! For meg kunne det godt ha vært greit å ha rødt i interiøret hele året! Men så er det jo det at innimellom så kommer det en og annen knallfarge som også gjør seg. Men rødt, da - er det ikke flott???
Årets julebordantrekk er faktisk også rødt... Mulig nesa etterhvert også blir litt rød? Jaja...
Planen her var opprinnelig å bake litt kransekakestenger, men jeg tror jammen jeg hopper glatt over. Nok en gang sitter jeg godt klistra i stolen. Føler stumpen trenger et løft (bokstavelig talt på alle måter) og at jeg burde være effektiv på et aller annet sett - men jeg har rett og slett ikke overskudd. Og når jeg tenker på skjemaet som vi har frem til andre juledag, så kjenner jeg at jeg blir litt svett! Det er neimen ikke alltid så lett å få tid til å treffe alle som ønsker det... Ikke så greit å være alene om ansvaret bestandig. Allikevel - midt oppi det hele så er det plass til noen koselige sysler, som jeg frem til å gjøre! Som å kose seg med gode venner og bare slappe av... Det har seg jo slik at man klarer å få til det man har lyst å gjøre!
Så når jeg tenker meg litt om, så setter jeg nok igang med en bittepytteliten dose med karameller til om ikke så altfor lenge... *fnis* Jeg vet det - jeg er håpløs! Uansett hva dere bedriver tiden med - kos dere!

3 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Tusen takk Lena!!! Så fine ord du skriver til meg. Det set eg veldig pris på.
Tusen takk!!!
Klem

home 4us sa...

Rødt er også julefargen for meg, selv om jeg har fått litt sansen for det hvite etter å ha blogget en stund nå.
Rart med det hvor påvirket man blir!

Kjenner meg igjen med å ha lite overskudd. Jeg "bekker" meg nedpå litt hver ettermiddag og sover dypt!

Det skal bli så godt med ferie snart.

Ha ei fin helg
Klem fra meg:)

Olstad sa...

Rødt er så fint - enig med deg men av en eller annen grunn så havner mer rosa hos meg og da kræsjer dete med julerødt - sukk. Tror kanskje jeg er så begeistret for Rosa fordi jeg var så lite rosa jente i oppveksten. Margrethe tror jeg ikke kommer til å oppleve det samme for å si det slik...

Ha en fin helg da Lena, både du og snuppa.

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...