lørdag 13. desember 2008

Jeg lurer på...

Er det bare meg som hele tiden rydder, rydder og rydder? Har dere til enhver tid hele kåken ryddig og ren? Har holdt på litt her nå... Det tar jammen sin tid å rydde bort, brette sammen, tørke over! Er det bare jeg som føler at "draken" (les støvsugeren og ikke svigermor) til enhver tid står fremme? Eller er dere så strukturerte som man kan bli, ifølge FlyLady? Jeg gråter meg i søvn (vel ikke helt, men nesten) over alt jeg skulle ha gjort, men ikke har rukket. Kanskje jeg skulle bli en ihugga "flyer"?
Hva gjør dere der ute? Har dere det strøkent til enhver tid?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du...du skriver som om du har tatt ordene ut av munnen min. Det høres ut som vi har det ganske så likt hjemme. Jeg rekker ikke over alt jeg skal gjøre, og støvsugeren er så godt som blitt fast inventar på stuegulve hjemme hos oss.

Nei her hos oss er det jammen ikke rent og ryddig til hver tid.....det vises veldig godt at det bor folk her. Selv om det til tider ser ut som det bor 5 her istedenfor bare 2 stykker :)

Nei ikke fortvil...du er aldelses ikke alene :)

Håper du får ei flott helg uten å tenke for mye på det som skulle vært gjort :)
Kos deg.....

Lillesnupp og jeg sa...

Ja, her er det alltid strøkent.... *knegg*

Nei, men jeg prøver å ta ting etterhvert. Jeg prøver å gjøre rent til helgen, også tar jeg en ekstra runde med støvsugeren i starten av uken. Da holder det seg stort sett alltid "greit nok".

Men så var det den ryddinga da.... Skittentøy og klesvask på tørk, aviser, leker.... you name it. Det er ting overalt enkelte ganger.

Når jobben er unnagjort derimot, kan man nyte det og kose seg. Det håper jeg du kan gjøre nå! God helg.

Fru Fjeldhammer sa...

Nei, gosh... her er det tett og ofte både støvete og rotete!!!

Anne sa...

;-)) henger meg på klaginga jeg også, for støvsugeren er nok like mye på stua her som på sin faste plass ja... Liksom ikke noe å gjøre på å sette den bort heller, for den skal jo liksom frem igjen snart.

Og rydding og klesvask og klær lare til strykng her også, hele tiden, som en evig rund dans. og vi er 3, ike 6 slik som en har følelsen av noen ganger.

MEN jeg har lært meg ta det litt mer med ro jeg da, livet er da ikke over etter denne julen vet du. Har vært `hysteisk timet` årene før jeg også, nesten så en skulle ønske mannfolka kunne tatt soveposen og lagt seg i garasjen den siste natta før jul, men man blir jo tullete av å holde på slik.
Tenker på det jeg, at januar er lang og kjedelig den også, så om noe ikke blir gjort gjør en det da.

Ro ned, og slapp litt av, det er nå mitt budskap denne Lucia-dagen.
Faktisk ennå igjen nesten 2 uker vet du :-)

Klam herfra.

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ha ha, du är långt ifrån aleine om rydde kåken non stop fenomenet....

Lät som du hade en mysig förmiddag ;) & självklart skall det vara saffran i lussekatter, annars är det ju bara s boller *fniss*

Hoppas du har det toppen koseligt på julebord i kväll, vi får kanske referat i morgon??

Massa klemmer

[ barn i heimen ] sa...

Du - jeg har gått og vært litt sur for dette i dag. Liker ikke rot...og føler jeg rydder, rydder osv...men det blir så fort ustrukturert

Så jeg er medlem av den klubben jeg også!

home 4us sa...

Kjenner meg igjen, ja.
Det blir aldri tomt for skittenklær på vaskerommet. Jeg stryker ikke klær, så hvis jeg skulle gjort det også så hadde jeg jo hatt en full dags jobb.

Det verste er jo aviser, post, fat med matrester, drikkeglass, mobiler,mp3 +++++rot som "noen "har lagt igjen og går ut i fra at hushjelpen tar...

Jeg har en venninne som har det HELT strøkent til enhver tid. Og jeg fatter det bare ikke at det går ann.Jeg blir kjempeinspirert hver gang jeg har vært hos henne. Når jeg kommer hjem begynner jeg å rydde og vaske og prøver å få det til å skinne like godt som hos henne.

Det varer bare noen timer så er lufta gått ut av den ballongen..haha og alt er som før.
Nei heldigvis så har jeg ikke støv på hjernen, det er jo så mye annet som er mye morsommere å gjøre enn å vaske hus.

Det blir jul allikevel!

Guttemamma sa...

Oj oj og atter oj, gråter meg i seng med deg..!! Evig runddans her i gården og vaskerommet er et skikkelig katastrofeområde. Da jeg jobbet full stilling ble det alltid mye skolejobb på kveldene, men nå som jeg jobber 70% får jeg gjort mye før fire, så da har jeg mer tid på kvelden til å ta unna... puh, tror de fleste har det sånn jeg!

Frøken Englefjes sa...

Jeg har vel omtrent akkurat som deg nå. Her trengs det både og ryddes og vaskes, ingen julepynt har kommet frem og vil ikke komme frem heller. Har oppetterørene mye å gjøre så da er vi hvertfall 2!
Hvis det var noen trøst...

Anna Lisa sa...

Det er klart....man kan ikkje ha det strøkent heile tida... Eg har det sånn Ok stortsett. Alt har sin plass i huset. Men det finnes rot og litt uorden av og til. Eg har alltid noko eg treng å ordne og rydde. SÅ for å si det slik, når eg ikkje vaska kle, steller barn, lagar mat eller strikka, då rydda eg. Eg har ladri fri, og holder på til eg legger meg om kvelden... Kansje fordi eg likar å ha det i orden og forsøker så gdt eg kan...
Det var det om meg:)
Ha en fin søndag min venn
Klem

Kort og Søm sa...

Nei, i desember har det "stått på hode" hos meg med alle bestillinger og gaver som skal bli ferdig før jul!! Må nok ta en real runde med vaskekluten før julen ringes inn.. :o)

Frøken Englefjes sa...

Nå lager jeg karamellene dine her...men det blir aldri seigere...har brukt dobbelt med vanlig sukker i stedet.

Solveig sa...

Ryddig?? Artig du eller... ;o)
Her er vi heldige hvis det er ryddig i mer enn 3 dager i strekk. Dessverre kan jeg ikke skylde på mannen min heller... ;)

Olstad sa...

Ha ha ha det er akkurat som å høre meg. Her hos meg manglere det mye på at det er strøkent. Den siste tiden har jeg fått litt bukt med slike uovervinnelige prosjekter men det har gjort at små ting flytere.... Sukk fly lady hadde vært noe her i huset også.

Anette {foreldremanualen} sa...

He he. Ja jeg er en av de som rydder og rydder. Eller, dvs jeg SIER at jeg rydder og rydder... egentlig går jeg og gremmes over alt som flyter i hele huset!

Liker best de dagene da jeg klarer å overse rotet... ;-)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...