tirsdag 27. mai 2008

Litt stemning...

Jeg sitter godt plastret i godstolen i stua, og kjære noen å her er det VARMT! Jeg har to store vinduer som vender mot ettermiddagssolen, solen kommer rundt hjørnet rundt klokka to og går ned like før klokken ni. Og når det er solrikt og varmt, så sliter jeg bittelitt... For jeg har en markise som dessverre er ødelagt! Pjuh! Og en ny markise på over 3meter har jeg dessverre ikke råd til. Så da sitter jeg her og svetter! Noen der ute som har noen anelse hvor HETT det er å sitte i en sort stress-less midt i solsteika? *ler* Bare for å toppe det hele - så har jeg hvite, nesten gjennomsiktige gardiner - så solen skinner jo jammen igjennom når jeg har trukket de for...
Idag har jeg tenkt litt om hvordan vi foreldre oppfører oss når vi heier på barna våre... Har hatt muligheten til å heie litt på en super gjeng fra barnehagen idag, vi har nemlig spilt fotballturnering! Og det var jo noen foreldre som dukket opp da... Som heiet, ropte og skrek. Etpar var sånn "sockermoms" og andre var på vei utpå banen... En mor innrømmet selv at dette var ille, hun ble altfor engasjert - snart ble hun kastet ut fra banen. I etterkant har jeg innsett at jeg ikke var det spøtt bedre, selv om mitt barn sto på sidelinjen sammen med meg og skrek like mye! Men basisen oppi det hele - vi er vel alle flinke til å stille opp for barna våre når det gjelder???

4 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

*LOL* we crazy mamas!!

I dag har det vært deilig varmt, men jeg er glad jeg bor i murhus, for her inne er det kjølig!!

klem

home 4us sa...

Å,ja kjenner meg igjen til de grader.
Hat to aktive gutter som er med på fotball på sommeren og langrenn på vinteren. Og gjett om mor er engasjert.
Nå har jeg en stemmeprakt som høres og av og til når jeg har fyrt av noen støttende heiarop, så kan jeg inni hodet mitt høre ekkoet og tenke: "kæm va det som ræmja sånn"
Huff, men alt er gjort med beste mening.
Når sant skal sies har jeg blitt bedre med årene. Har funnet ut at de spiller like godt om jeg roper av full hals eller heier på en mer diskret behersket måte.
Tror de stenger meg ute uansett og er heldigvis konsentrert om kampen( er nå helst i fotball at jeg heier, på ski går det så fort unna at jeg har ikke fått åpnet gapet før de er sust avgårde igjen)
Hmm. kanskje derfro det går så fort unna?
Det har jeg aldri tenkt på....

Klem

Klarafina sa...

Jeg har også en slik varm stue, og som om det ikke er nok - soverommet har to vinduer mot verste ettermiddagssolen. Puh!
Uansett så er livet lettere å leve med litt sol på himmelen.

Frøken Englefjes sa...

Det høres veldig bra ut synes jeg! Som lærer vil jeg ha engasjerte foreldre som kommer og heier på barna sine...ingenting å skamme seg over det!

Eksamensarbeidet tar på ,er litt lei, får vite på mandag hvilken av oppgavene jeg skal holde foredrag i. Kan gå alle veier slik jeg føler det akkurat nå...kommer veldig an på hvilken oppgave jeg får, og som jeg skrev er oppgavene veldig ulike ift vanskelighetsgrad...hmmm...urettferdig!

Men sånn er livet!

Lykke til med badstuen din;)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...