søndag 26. oktober 2008

Tiden, - den tiden!

Tiden akkurat nå - i skrivende stund :

Bilde : TheHumanClock.com

Idag våknet jeg av lillesnupp klokken 05.54. Det var det klokken på nattbordet mitt viste når snupsi kom tassende inn og sa God Morgen! Urk! Hvilken tid er det å komme på når vi snakker om søndag morgen??? I tillegg kom hun sveivende med sitt nye, fantastiske, lysende røde lyssverd - og da var det bare å innse at mor i heimen ikke fikk mer søvn.

Det er nemlig ikke bare-bare å sove en time lenger bare fordi vi justerer klokka til vintertid. Når man i tillegg er en liten morgenfugl som har litt lakenskrekk om morgenen (les : ikke orker å sove mer) - nei, da må man bare stå opp.

Idag har jeg vært inne på en artig side, den må dere bare ta turen innom... Den heter TheHumanClock og du må nesten bare se selv! den viser nemlig tiden, men ikke helt på den "normale" måten. En liten curiosa-greie, dette!

Til de av dere som ennå ikke har gjort det :
HAR DU JUSTERT KLOKKENE???
Nå er det vinter-tid, dere!

Bilde : TheHumanClock.com

6 kommentarer:

Anne sa...

Å ja :-( og ettemiddagene blir så mørke :-( Kveld med en gang en kommer hjem fra jobb, og det lker jeg dårlig. Men nå må jeg sjkke de linkene.

Ha en super søndag da, med eller uten sverd.

Tulip sa...

Jepp..
Skjønner jeg er priveligert som kan ta meg i å stå opp tidlig UTEN å ha blitt vekket av småtroll! Den tida er over for min del.
Nå er det jeg som bestemmer over klokka!!

Ha en fin dag!!!

Guttemamma sa...

Minstegutten her våknet kl6 han...så vi opplevde det samme her ja!!

Fru Fjeldhammer sa...

Gosh, det var en hel time før oss det!!
Ha en trøtt søndag a...

Anonym sa...

Hei!!
Takk for hyggelig hilsen! Det var jammen tidlig, vi er også vant med det, vår prinsesse er en morgenfugl og det kan til tider være litt slitsomt, men jeg må innrømme at jeg liker morningene bedre og bedre... det er så mye man får gjort tidlig på morningen når alle andre sover. Idag feks hadde jeg fått laget kake og stekt skinkestek og var ferdig med dette og dusje og kle meg selv og prinsessa så når klokken var 12 var vi klare til utflukt - deilig!
Men jeg blir jo ofte trøtt tidlig på kvelden da så det er liksom det store minuset med morgenfuglen i meg og frøkna vår!
Ha en fin fin søndagskveld - Klem

Merete sa...

he,he..ungane klarer ein ikkje å snu like kjapt når ein skrur klokka, nei... huskar det frå Maren var yngre..grytidlig "på an" dei to første morgonane og så gjekk det seg til igjen..
God søndagskveld til deg :o)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...