lørdag 18. oktober 2008


Bilde : CoxAndCox.com
Jeg gir meg ikke helt med kakeformer, jeg... Her er en til som jeg falt helt for! Hva med Puslespill i 100 biter???
Puslespill
6 eggeplommer
6 ss sukker
6 ss kremfløte
2 ss konjakk
1/2 ts kardemomme
200-250 g hvetemel

Pisk egg og sukker til stiv eggedosis. Bland inn pisket krem og tilsett konjakk. Sikt på ca. 200 g hvetemel. Resten brukes til utkjevling. Jo mindre mel, dess finere kaker. Arbeid deigen minst mulig. Kjevle ut litt deig om gangen. Kok fattigmennene i smult eller matfett til de er lys gule. Sørg for å ha et lokk til å legge over smultgryten, og et par gode grytekluter.


Bilde : CocAndCox.com
Eller hva med noen vakre hvite snekrystaller? Faller sikkert i smak det også?
Tror jammen jeg har begynt å se litt frem til jule"stria", jeg! Har snart tenkt meg til Ikea også - for dit kommer visst jula til mandag...
Ha en flott lørdag!

8 kommentarer:

Vår lille hage sa...

Så kuule. Hvor har du fått tak idem ?
Klem Simmas Hus

Klarafina sa...

Pepperkaker i form av puslespill!? Ikke noe for meg tror jeg. Jeg er så glad i å spise * nam! nam!* at det ville vel ikke vært noen igjen til å pusle med.

Frøken Englefjes sa...

Dødskule....Hvor er de fra?

drømmefabrikken ♥ sa...

kjempefin blogg, Lena!! Skikkelig koselig stemning her. denne skal jeg bokmerke:-)

home 4us sa...

Åå de var søte. Hvor finner jeg de?

Tove sa...

For noen kule kakeformer! De var utrolig morsomme, spør som andre hvor har du funnet dem? Og de på nederste bilde var ikke akkuratt dumme de heller:)

Ha en flott lørdagskveld

klem

Kort og Søm sa...

Supre pepperkakeformer! :o)
Jeg samler på pepperkakeformer og har flere hundre stykker, men mangler jo alltids noen... :o)
Skal klikke meg inn og kjøpe noen fra den butikken!

Ha en fin lørdagskveld.

by Siv sa...

Kjempekule!!!
Fikk lyst å shoppe mye på den butikken nå...
Ha en finfin søndag
*Siv*

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...