lørdag 1. januar 2011

Velkommen 2011!

Da har vi rundet inn i det nye året - og jeg kjenner allerede at det nærmer seg VÅR! Jada, jeg vet at vi har noen kalde måneder foran oss, men jeg er nå engang slik. Bikker man over i det nye året - så er det lov å se frem til skikkelig snøsmelting og VÅR!!! *ler*

"Feiringen" igår her var en suksess! Det ble servert en 3-retters til gjestene. Og den ble mottatt med applaus og varme godord. Først ble det servert en lun aspargessuppe med sprøstekt bacon og tomatdryss. Smakte himmelsk - om jeg får si det selv... Så ble hoverdretten av indrefilet servert på en seng av appelsin/anis glaserte gulerøtter og pannestekte timianpoteter. Til dessert ble det en eple/pære terte med panna cotta... Altså = nok av gode kalorier!!! Vi koste oss alle mann (og hund) og beskuet raketter i god avstand på innsiden av stuevinduet. Lille Balder er et unikum av en hund, han glippet såvidt på øynene der han lå godt plantet i matmors armer... Snuppelille var i seng rundt halv ett og det betød at mor i huset faktisk fikk sove til nærmere ni idag! Hvilken lykke og hvilken start på dagen!
Vi har jo selvsagt nytt det vakre - og milde, været med en "lang" tur i dag. Alt er jo relativt med en liten firbent pelsdott - men han var flink og gikk et lengre stykke idag. Ble ute i det fine været i nærmere en halvtime - det er ny pers!!!
Nå er det innekos som står på tapeten, vi er litt daffe etter å ha vært lenge oppe igår...

Jeg sier bare : velkommen 2011! Mon tro om dette blir mitt år?

3 kommentarer:

Supersnuppa sa...

Superkokk!
Hørtes skikkelig godt ut!

Her har vi også innedag. Supermannen jobbet i natt og det ble ikke mye søvn på brannstasjonen. Frøkna og jeg kom hjem fra gode venner i ett-tida, så jeg måtte vekke frøkna kl ti i dag. Da hadde vi hele familien min på frokost. Kos!
Nå surrer Istid 3 på skjermen i stua, Supermannen er ikke fullt så super på sofaen (zzz), og mor sjøl sitter ved datamaskina. Planen er å spise pizza etterhvert, men det kan sikkert bli til kvelds;)

Kos dere begge to (alle tre)! Her teller hunden som familiemedlem. VIKTIG for ei jente som har mast på småsøsken i mange år;)

Anja Holt sa...

Høres ut som en perfekt nyttårsaften, og for en suppeelskers hjerte er det nesten mer enn man kan tåle. Den hørtes nydelig ut! Og snart kan dere være ute i timesvis med det nye familiemedlemmet, valpepelsen isolerer ikke så godt, og dessuten er det mye tryggere hjemme i hjemmets lune armer (eller Tarmer, som jeg sa før).

Elisabeth, innerst i veien sa...

Klart det blir ditt år! Ønsker deg en fin start på 2011.

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...