søndag 23. januar 2011

Bursdags"frantic" fortsetter!

Jakten på den ultimate bursdagsfeiringen fortsetter!jeg takker for knallgode tips til forrige innlegg! Det kom mange gode forslag, men jeg uthevet vel kanskje ikke at jeg IKKE HAR PLASS til alle 15 her hjemme godt nok? Ideén med akebursdag er knallgod, men den forutsetter kanskje både godt vær og hjelp fra andre voksne? Vi har noen akebakker i nærheten som ikke er så aller verst, men jeg vet ikke om jeg har lyst til å være ansvarlig for alles sikkerhet - alene...

Har sittet og glant litt etter litt stilige kaker på nett også. Og snuppa syntes at en rååsssa LV veske med tilhørende sko hadde passet helt snaselig til hennes 7-årsdag... Milde Moses, tenker jeg - det er greit at jeg baker litt kaker altså - men slikt eit kjærringemne æ je itte!
Men de var stilige da...

Så jakten på den ultimate festen fortsetter. Jeg har jo mulighet til å ha det på jobben, men det blir fort litt upersonlig - i tillegg til at jeg er der hele uka... Pjuh. Det skal ikke være lett dette. Når alt man vil er å pliiiiize ens lille hjertens kjær.

(Hører dere jeg sukker??? *ler*)

3 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Uansett hva du gjør så blir bursdagen perfekt, det synes alle unger!

Jeg kan hjelpe deg, hva med discobursdag/popstjerne bursdag på fellesrommet i barnehagen.. alle jenter synes det er toppen!!

klem

Frøken Englefjes sa...

Hva med å invitere til utedag? Skøyter eller aking feks? Alle barna tar med seg pølser, du lager bål og har med kakao feks?

Eller du kan lage hinderløype? poster? rebusløp?

Lene sa...

I helga var vi på skøytebanen. Ungene lekte på isen mens jeg fyrte opp en engangsgrill og serverte grillpølser og saft til unga i nærheten, det gikk nesten tre pakker grillpølser (tok litt tid å steke ja, så flere griller hadde vel gjort seg) og de fikk vel omtrent to pølser hver (då det var mange barn "innom").
Flere av nabo'ne som gikk forbi spurte om vi hadde bursdagsselskap for det var så mange glade unger der...

Hør med et par av foreldrene du kjenner i klassen og spør om de vil være med "ut på tur" et par timer. Det blir litt anderledes når man er ute, støynivået er vesentlig lavere.

Inviter til fest ved Bingen. Be ungene ha med grillpinnene sine (ha et par vanlige pinner i backup), tenn på bål. Grill pølser og server saft.

Er det akeføre kan dere ake og leke i snøen, er det ikke akeføre er det jo en flott lekeplass der.

Ha et par leker på tur. Blindehar'n, hermegåsa, "idol" hvor senen er oppå en av de store steinene/småfjellene, publikum sitter på bakken bak.

Kjøp engangstallekener og ha med en søppelsekk. Så er det lett å rydde også.

Ellers så kan dere jo gjøre som i klassen vår, der har vi hatt en "september-bursdag" (3 bursdagsbarn), en "november-bursdag" (5 bursdagsbarn) og nå en "januar-feburar-bursdag" (4 bursdagsbarn). Foreldrene har gått sammen, leid lokale (velhus/barnehage) og spleisa på mat & kaker, veldig stas for barna. Det er jo flere i klassen hennes som har bursdag i mars... :-) Hos oss har gutter og jenter feira sammen, men er det bare jenter kan de kanskje bare invitere jentene?

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...