onsdag 15. oktober 2008

Miljøvennlig?


Bilde : CoxAndCox - klikkbar link...
Ja, tenker vi nok på miljøet vårt? Har vi tanker nok til å ta vare på denne skrøpelige planeten slik at barna våre og deres barn igjen har noe grønt og fruktig å leve på?
Jeg vet med meg selv at jeg sikkert kunne ha vært MYE flinkere til å tenke litt smart. Derfor har jeg lyst å kjøpe meg denne boka. Igjen har jeg vært hos Coc And Cox - men de har virkelig mye fint, det er verdt å ta turen inn...
Ok - miljø... Hva gjør jeg for miljøet som er bra?
  1. Jeg bruker sparepærer i alle lamper der det er mulig.
  2. Jeg lar ikke lyset stå på unødvendig i rom jeg ikke oppholder meg.
  3. Jeg har kun en varmeenhet i hele leiligheten min, det er en oljefyringsovn. Den står aldri på høy tempratur.
  4. Jeg bruker mye levende lys...
  5. Når jeg handler - bruker jeg handlenett. Eh - dvs. jeg forsøker i den grad jeg husker å bruke det. Må bare endre tankegangen min litt...

Jeg kunne nok sikkert ha blitt flinkere til å kildesortere, der bommer jeg skikkelig... Må ta meg selv litt i nakken.

Så damer - hvordan er det med miljøkampen der ute hos dere?

3 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

HÆRLIG!!!!

Håper det går bra med dere....
klem

Guttemamma sa...

Jeg handler for mye , det er ikke bra.-(
Sparepærer, vannbåren gulvvarme og vedfyring. Slår av lys, kildesorterer, men ikke nok. Handle nett bruker vi ikke, handler en gang pr uke og da snakker vi 10poser:-). GUttene arver selvsagt av hverandre, så gir jeg videre til venner, slekt eller Fretex. Vi har arvet babyseng, voksipos mm da guttene var små.Men alt ialt, vi er ikke flinke nok idet hele tatt. Takk for at du minner meg på det, her må det skjerpings til!

fru vims sa...

hmm...sjefen tror jeg er skikkelig freak når det gjelder dette for jeg maser sånn på at vi skal kildesortere papiret på jobb.
men når jeg tenker etter så er jeg vel ikke flink nok.
kjøper som regel brukt pynt da, på loppis...så der sparer jeg jo verden litt.
bilen min er ganske gjerrig på drivstoff, men jeg burde kanskje kjørt mindre uansett.
prøver å bruke minst mulig strøm, og lage gaver selv.

er vel godt mulig å bli bedre.

skjerpings, fru vims!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...