fredag 17. oktober 2008

En liten skatt!


Jeg var en liten tur hos min mormor for litt siden, og mens jeg var der - så dukket det opp en skatt fra intet!

Det hele startet med at mormor skulle lete etter tegneark til lillemor, og hun stupte inn i skapet på soverommet... Det tok en stund før hun kom ut igjen, faktisk! Riktignok uten ark, men med en pose smekk full av gamle postkort!

Det var nærmere 60-70 gamle postkort! Jeg kastet meg over bunken som en lite sulten fuglunge! Og ble helt trollbundet...

De fleste av kortene var til en herremann ved navn Kurt (Curt) Blumenau som bodde i Hamburg. Og det mest spennende av alt - disse kortene var datert så langt tilbake som til like over 1900-tallet!

Sjekk datoen her da!!! Kortene er over hundre år gamle! Helt utrolig!

Det var sans for flotte detaljer før også - her har hjørnene fått sølvfargede blomster...
Jeg spurte selvsagt min bestefar ydmykt om jeg kunne få lov til å ta vare på denne skatten når tiden for det var moden. Han svarte dessverre at noen allerede hadde tinget på de... Men min mormor - ære være henne - slang inn at da får dere jammen dele, da vettu! (Jeg kan tenke meg at det er min onkel som vil ha de - kun pga frimerkene som er på...) Jeg sa at jeg ikke trengte så mange, bare noen av disse små, vakre skattene... *sukk*
Jeg sitter igjen med en enorm nysgjerrighet på hvem denne herremannen var, jeg... Og hvem Alice eller Walter var (de avsenderne jeg klarte å tyde.)... Selvsagt forsøkte jeg å lese noen av kortene - men med utrolig liten håndskrift, pluss at det var skrevet på tysk - så slet jeg litt. Men allikevel - tenk å finne slekt etter denne mannen da...

4 kommentarer:

Ramme Alvor sa...

Ja, det var gull du fann. Flotte kort og eit spanande mysterium å rulle opp :)

Håpar me får sjå litt meir av korta etter kvart :) det såg flotte ut!

Britt

Vår lille hage sa...

Skikkelige kule og nostalgiske kort...
Ha en koselig kveld !
Klem Simmas Hus

Ingunn sa...

Så fine de var!!!Så artig å finne slike skatter!!!Snill mormor har du ja!;)

Torunn sa...

Så spennende!!
Gamle skatter er verdt å ta vare på. Kortene var kjempefine :-) Og håper du slipper å måtte krangle om å få noen....;-)

God helg!

Klem Torunn

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...