mandag 13. oktober 2008

Julebakst?


Bilde : Ikea.no
Jada, jeg vet at det er en liten anelse tidlig, men det er jo kanskje på tide å tenke litt på julebaksten?

Her hos oss er det lite av de syv slagene som bakes - men noen må man jo ha i hus. Vi spiser generelt ikke så fryktelig mye av disse tørre kakene ( vi er litt sånn gjærbakstjenter, vi) men det er jo greit å ha noe å tilby gjestene som kanskje kommer en tur innom?
Bilde : CoxandCox - trykkbar link.
Jeg tror jeg må ha disse smarte kakeformene som jeg fant hos Cox And Cox! Helt genialt å lage et slikt lite juletre og servere til gjestene! På en måte en kransekake med en annen vri? Formene er tilgjengelige fra slutten av oktober.
Bilde : CoxandCox - trykkbar link.
I samme slengen kan jo lillesnuppa få sitt eget sett? Med mange fine former og en egen kjevle...
Nå har vi jo noen dager her hjemme, så kanskje jeg skal planlegge litt kakebakst!
Ha en god og mumsen mandag, jenter!

4 kommentarer:

Bo med Lena sa...

He he..raskt å snuble litt i ordene. Ta det heeelt med ro. Her er takhøyden stor!! Ingen grunn til å bli flau!

Fristende bilder her. Jeg har droppet å bake alle de tørre kakene vi IKKE spiser. Isteden lager jeg kaker og snop jeg vet vi liker og spiser. Ble så lei av å kaste boks på boks (ok..nå overdrev jeg kanskje litt..) med upsiste kaker:) Her går det mer i brownies, krydderkaker osv til jul. Nam!

Ingunn sa...

Så herlige bilder!Kjenner at jeg kom i skikelig julestemning jeg nå!Gleder meg til å ta fatt på julebaksten!;)

Håper du får en super mandag!;)
Klem fra Ingunn

Kort og Søm sa...

De pepperkake formene har jeg også sett på, tror jeg må kjøpe de ja :o)

Pepperkaker det det store hjemme hos oss, og blir gjerne bakt i flere omganger (siden vi spiser opp de første før julaften.. :o)

Så må jeg også lage julekake (hvetebakst m/ masse rosiner) til min farmor på 94 år. Det er en hyggelig tradisjon.

Anne sa...

Må nesten le, men mine pepperkakeformer har siden i fjor hengt opp i et tre ute her for å få et litt ruste shabby utseende, de skal henges i bånd på kjøkkenet til pynt også i år :-)))

Ser du på blogen min fra i fjor
ser du hvordan jeg gjorde det..., men i år blir de nok litt mer rustete forhåpentligvis. I like!!

Så skal det bakes, må nok nye former i hus her også, men du så ENIG!! gjærbakst er best!!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...