søndag 1. juni 2008

For en søndag!

For en utrolig herlig søndag det har vært idag!!!!
Om jeg får flere slike søndager gjennom året - så lover jeg at da trenger jeg faktisk ikke å reise bort til varmere strøk på ferie!

Vi startet dagen med å sette kurs mot Aker Brygge like etter tolv. Barnas Dag arrangert av Forsvaret skulle starte på Akershus festning klokken ett, nemlig. Men alle først måtte mor ha seg en skikkelig iskaffe fra Kaffebrenneriet! (...er ikke så ofte jeg er i nærheten av Kaffebrenneriet lenger, dessverre...) Og når vi da suller rundt på baksiden der, så kommer det en kar i grønt og gir oss en flyer. Der står det "kikk mot himmelen klokken ett..." Jeg blir i fyr og flamme og HÅPER at det er sant. Like før klokken ett finner vi oss en benk og setter oss for å nyte solen, og kanskje noe annet. Og de av dere som tror at noe "annet" er en iskald en, - tar skammelig feil. For nøyaktig klokken ett - rett etter at den ene kanonen på festningen har skutt sin salutt - så hører jeg det... Det økende bråket... Og brått kommer de til syne -to jagerfly som kommer over himmelen fra Rådhus siden. Det ene kjører sakte - det andre tar av i en superfart. Rett opp i 90 grader. Jeg har gåsehud og klarer knapt å snakke! Og er i absolutt ekstase... Dette er det kuleste jeg vet - å se på jagerfly på nært hold. Jeg tror jeg egentlig burde ha vært en jagerfly pilot... Jeg forrsøkte å ta et opptak med mobilen, men det ble ikke bra, dessverre. Dessuten vil jeg vel neppe at dere skal høre min hysteriske-ekstatiske latter helt på slutten av den snutten... Wow - så kult! *sikle*

Her tar snuppeluppa noen seilere i nøye øyesyn. Det var nok litt spennende å sitte der på kaien, for hun ble sittende leeenge å bare kikke.


Etterhvert mens vi satt der, så kom det jammen tutende inn et digert cruise-skip også. Stort, men ikke av de største Oslo havn har sett... Litt av det synes i bakgrunnen.


Til slutt måtte vi en tur innom et tivoli som var på parkeringsplassen bak Aker Brygge... Her står vi i kø for å kjøre pariserhjul. Snupsi venter spent på tur.


Og her er litt av utsikten på toppen av pariserhjulet. Litt stilig å kjøre i grunnen, for det stoppet opp på toppen slik at vi kunne beskue byen fra alle kanter.
Det hører også med til historien at snuppeluppa fikk en DIGER basketball - som ble vunnet i en av disse bodene som var der. Man skulle kaste en basketball oppi en basketkurv, så det måtte vi jo prøve oss på... Og vant. Ballen er kjempestor, den er mye større enn en stor badeball - så den fylte opp hele baksetet i bilen på vei hjem.

Vi har hatt en knallkul dag, og ikke minst - en herlig helg - og gleder oss faktisk til at uken begynner i morgen! Da blir det shorts og singlet i barnehagen!

5 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Tusen takk min venn:) Trenger det..

For en herlig dag du og dine har hatt i dag!!
Misunnelig her eg sitter:)

Ha en fin kveld. Nå skal eg legge meg saman med Tuva mi :)
Klem

home 4us sa...

Koselig dere har hatt det:)
Misunner dere sola( mest varmen), men til uken kommer den hit og. Håper vi kan nyte den slik som dere ei stund. Ha ei fin uke:)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så fin dag!
Å jeg misunner dere den fine sommeren!! Men nå skal det endelig bli fint i nord også!!:)

Her har jeg hatt det så utrulig travelt de siste ukene, nå har det roet seg, og det blir litt mere tid til blogging:)
Å ikke minst skal mye tid brukes ute i hagen. I dag fikk jeg noen busker og stauder av min svigerinne, hun hadde altfor masse i sin hage. Det skal bli gøy å plante de ut i morra. Ja... sammen med alle frøene jeg sådde:)
Så du kan tro jeg gleder meg til hagen blir annet enn grå og brun!

Ønsker en riktig fin tirsdag! Kos dere masse i solen!
Klem fra chatrine:)

Lena sa...

Å gurimalla for en deilig dag !! Idag er den første ordentlige sommerdagen vi har hatt her i nord i år ...helt vidunderlig, selv om vi kan se laaaaaangt etter sånne temperaturer som dere har ;)
Den ene søsteren min kom opp fra Oslo her om dagen og hun holdt på å fryse ihjel da ho gikk av flyet ( vi syntes jo det var kjempevarmt hihihi...)! Kos deg max mens sommeren er her! I bloggen min ligger en utfordring til deg :)

Anna Lisa sa...

Heisann!!
hehe...her får du livstegn...er ikkje skjedd noke ennå nei..går å venter, men kosa meg også med deilig vær. Spørs om eg skal blogge litt også...er litt rastløs..
Ha en fin kveld min venn, og takk for at du tenker på meg
Klem

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...