fredag 6. juni 2008

Tomatplanter og annet snacks...

Det er jammen blitt fredag igjen, jenter!
Og denne fredagen er særegent varm, i allefall her hos oss... I skyggen - under seil - så har jeg i skrivende stund 30 varmegrader! Og klokken er 20.40... Er det ikke nydelig? Og et slikt sommervær må jo nytes til det fulle, eller hva? Så mor har krøpet ut på balkongen med boka si "Den som elsker noe annet" av Karin Fossum. Åh -den har begynt så utrolig bra... Som tilbehør i aften er det Hansa null (jeg skal trene i morgen tidlig, derav ingen rødvin i glasset. *snufs* Men i MORGEN er det atter en dag!) og ostefylt oliven og fetaost. Høres det godt ut eller??? Jeg er supersvak for slikt, jeg... Vet at mange synes det er pyton, men både snupsi og jeg elsker slikt. Ja, oliven og feta, selvfølgelig. Øl'en - med eller uten alkohol - holder jeg for meg selv!
Så var det over til mors tusselige tomatplanter, da...
Jeg synes de ser helt skrøpelige ut, jeg. Stakkars plantene mine! Meeeen - ser dere, eller??? Jeg har fått to små tomatbebiser!!! Neimen ikke dårlig på noe som jeg egentlig hadde tenkt å kaste etter frostangrepet her rundt 17.mai. Så kanskje, kanskje det blir en liten tomat eller to? Det er fremdeles nok av blomster der - så det er håp i hengende snøre!
Niks - nå skal jeg konsentrere meg om boka igjen! Ha en fortreffelig fredagskveld i det ganske land!

4 kommentarer:

Jorunn sa...

Takk for hyggelig hilsen! Så flink du er til å lage mat:-) Må bare innrømme at det blir langt mindre spennende matretter her i huset når det er så varmt ute. Blir nok grilling i kveld. En god helg til deg og snuppeluren din!!

Anna Lisa sa...

Oj....syns tomatplanta di er svær eg!! Mi er bare fortsatt liten og har ingen tegn til noe grønsak nei...
Men sola og varmen hjelper litt til nå. Vatna godt heile tida:)

Ha en koselig lørdagskveld. Nå skal eg kose meg med jorbær, sukker og fløte:)
Klem

mali-mo sa...

feta og oliven er bankers her i huset også ;)

Tomatplanter...ååå, det hadde jeg også tenkt å ha. Men i all eksamensoppkjøringen...men kanskje det ikke er forseint? God lørdagskveld, håper du koser deg!

Drømmen om en eplehage sa...

Du er ikke alene om å like slikt snadder. Jeg er svak for det selv også! Nesten avhengighetsskapende...

Grattis med tomatbabyer da! Så morro at de kommer til live igjen selv om hr frost har blåst på de. Sikkert derfor de er litt pjusk, men med kjærlig stell kan mangt bli bra.

Ikke slit deg ut på trening og ha en strålende dag!
Klem


Ps, finner ikke mail adressa di... Skulle sende deg opplysningene:)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...