søndag 22. juni 2008

Maleri, fisker og sølvsko...

Så var det jammen blitt søndag formiddag allerede! Nok en uke har frest avsted, like heltisk som den forrige... Jeg skulle gjerne fått noen triks på hvordan jeg kunne gjøre at tiden går bittelitt saktere?

Vi har nå hatt husdyr i nesten en uke. Og det går helt strålende! Tre slørhaler har vi fått i hus - og de er veldig fine! Det ble Ole, Dole og Doffen, såklart! ;o) Doffen er den helt oransje. Han blir dessverre "mobbet" litt av de to andre - de svømmer etter han og erter så han alltid må svømme unna. Stakkars Doffen... Er litt redd for at kanskje frasen må brukes en dag (Doffen har dau'a...) men foreløbig har man unngått det. Snupsi er flink til å mate dem, hun vet akkurat hvor mye og hvor ofte. "Og får de for mye mat kan de jo dø", sier hun...
Et fint lite tilbehør til stua, DET har det blitt ja!

Mobilbilde


Mobilbilde
Og så har jeg endelig fått tak i en fin ramme til et kunstverk jeg fikk ifjor... Dette har hengt på veggen i barnehagen over en lengre tid - snupsi lagde det rett etter sommeren i fjor. Selvfølgelig var det en luring som måtte BRETTE det - men det synes ikke så godt i rammen. Bildet er stort og måler 30x40. Liker det så godt - for jeg elsker slike farger! Så det skal få en fin plass på veggen, bare jeg blir ferdig og får malt opp stuen.


Mobilbilde
Og så MÅTTE jeg jo, jeg også... *sukk*
Etter bilder fra Fru. Fjeldhammers sko-shopping, fulgte jeg i samme fotspor. I ordets rette forstand. Mine ble ikke lagt i nattbordsskuffen, men de ble tatt rett på. Og der har de nesten vært siden... For en DRØM disse er. Jeg tror faktisk jeg er litt forelsket, jeg. (Dessverre så er det i et par sko, og ikke i en mann, da... )

Ha en fortreffelig søndag, alle sammen!

9 kommentarer:

fru vims sa...

så fine fisker dere har fått da :) sikkert morsomt for den lille damen å ha noe å passe på.

Så typisk at folk bretter ting, jeg er for rulling!! :) myyye bedre ja.

og fine sko, har sett at det er mange her inne som har slike nå, og alle skryter veldig av dem. har nike sko, og vet at de er gode, men aldri prøvd de shox skoene...men blir litt fristet... ;)

Tone Yvonne sa...

Skjønner hva du mener...... Det skulle være en måte å strekke tiden på - slik at helgen f.eks ble dobbelt så laaang. Vet bare ikke hvordag ;-D

Ser dere har blitt tre flere.... de var veldig fine :o)

De skoene dine - JEG VIL OGSÅ HA!!! men jeg var på salg hos
noa noa igår, så jeg er helt sikker på at kvoten er passert......

Håper du har en super deilig søndag!!

klem, Yvonne

Lena sa...

Så vakkert det ble med fisker...fikk faktisk lyst på jeg også.
Og skoene har jeg også kjøpt...jeg måtte bare. De er jo helt vidunderlige. En lørdagskveld i mai valgte jeg dem istedet for svarte støvletter, så de funker til fest også ;)

Riktig god søndag !

Bo med Lena sa...

Gratulerer med nye husdyr! Og lekre sko!! De er jo bare såååå nydelig å gå i at det retferdiggjør prisen. Jeg sikler nå på de i sølv (har de i hvitt og gull..) Akk, men det er så mye jeg sikler på..:)

Nå skal jeg har meg en deilig male-ferie, og fresche opp heimen. Både ute og inne. Må bare jobbe litt mer med mannen for å få han med på alle mine planer. Lurer på om jeg skal prøve meg på å selge et par ting på Finn også (har aldri prøvd det!) for å rettferdiggjøre et par innkjøp..he he. Som kvinne må man være kreativ:)

Ønsker deg en flott søndag med snuppa og fiskene!

Midnattsola sa...

Så varme, fine farger bildet har; står jo i stil til gullfiskene! =)

ChatrinesLiving sa...

Vi får bare krysse fingrene for Doffen;)

Stilige sko! Jeg er sånn at finner jeg noen jeg liker, så bruker jeg de til det ikke er noe igjen...
Har du funnet fram symaskina? Og strikkepinnene??
Her er den ene tildaen ferdig, og de tre andre venter på tur:) Hadde ikke sydd disse før, men det var jo veldig gøy da. Ganske mye pirk, men det er gøy det også.
Skal ikke se bort fra at det blir mere sying i kveld, for ute er det regn, regn, regn og atter regn. Huset er i orden, og jeg skal rett å slett bare kose meg med litt håndarbeider, og en STOR kopp te!

Ha en fin kveld Lena!
Klem fra chatrine:)

Klarafina sa...

Kjempefin "fiskebolle"!
Fine farger i maleriet! Passer sammen med fiskene kanskje?

Solveig sa...

nice! elsker slike sko!

utolig hvor bra bildene ble med mobilen din!

endelig kommer det en hilsen i posten for triumfen i headerkonkurransen. treg jeg? hmmm... litt i overkant, beklager veldig!

Anna Lisa sa...

Hei Lena:)
Takk for koselige lykkeønsker og helsingar i bloggen siste tida:) Det varmar veldig.

Tøffe sko
Nydelig maleri
Og herleg fiskebolle:)

God helg til deg!!!
Klem

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...