lørdag 14. juni 2008

Litt nyinnkjøpte gleder...


Idag har det jammen vært tid for litt shopping igjen, gitt! Feriepengene brant litt på kontoen, og jeg hadde mer eller mindre lovet snupsi en liten "ting" fra det lokale senteret idag...
Først var morsan innom Fryd og handlet nye lyseblå potter til kjøkkenet. Denne lille saken fikk plass på kjøkkenbordet. Ny løper ble også innkjøpt... Om noen synes det "klemmende paret" er søte, så kan jeg opplyse om at det faktisk er en salt og pepperbøsse innkjøpt fra Thailand.

Vindusposten fikk også to nye potter - og oppi koser det seg hver sin Flittiglise... Rett så yndig, synes jeg!

Her er et lite close-up av den nye blomsten min på kjøkkenbordet - er den ikke fiiiin?


Men her er herligheten som står og bobler på hjørnebordet mitt i stua...
Jeg har lenge hatt lyst på akvarium igjen, jeg hadde et på 95 liter når jeg var liten jente. Husker ennå hvor lenge jeg kunne sitte å se på disse vakre, fargerike - og fasinerende fiskene over lang tid. Håper kanskje snupsi kan få den samme interessen!
Det er da en biOrb 15 liters kule som har kommet i hus. Foreløbig så står den og klargjør seg til at fiskene skal få komme i hus på mandag. Vi gleder oss - både snupsi og jeg. Er ennå ikke helt avklart hva det blir, men jeg heller i første omgang mot slørhaler. 3 stk skal vi ha - Ole, Dole og Doffen. Da blir det så greit å forklare om Doffen har "daua"... *ler* Hun er inneforstått med at det kan skje både en og to og tre ganger, og at det dessverre er slikt som skjer innimellom. Og så lenge det er "greit" for henne - så kjører vi på! Bilder av herligheten kommer - når de nye beboerne har kommet i hus!
Ha en fin lørdags kveld dere!

2 kommentarer:

Whoopsi Daisy sa...

WOW stilig akvarium. Slik har jeg aldri sett før. Gleder meg til bildene kommer.
Lykke til som fiskeoppdretter :o)
Fortsatt god helg

Olstad sa...

kuult akvarium det så artig ut håper frøkna synes det er artig. Her i huset har vi jo pus så hos oss er det nok ikke så akutellt...

Pus har imidlertid vært borte i 2 uker men kom igjen i går til glede for store og små. Slik er det med landets utekatter har vel vært ute på vifft. (lite vet katta om at ho er sterilisert)


Så nå ligger hun på nytt i min gamle bidemeier sofa og koser seg.

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...