søndag 8. juni 2008

Søndag - og tid for drømmer...

Hva er herligere enn å ta det skikkelig med ro og sløve på en herlig søndags morgen? Det er nemlig nøyaktig det vi har gjort hittil... Vi er nemlig bedt bort til lunsj, så da har vi mulighet til å ha litt slaraffenliv her!
Vi har jo balkongen på skyggesiden om morgenen, solen kommer ikke helt rundt før rundt halv ett - så vi har det svalt og deilig der ute. Frokosten er inntatt i det fri, og nå har mor litt surfetid her ute. Det blåser ganske bra, men det er en sval blåst idag. Det er deilig!

Jeg har vært innom mitt favorittnettsted om dagen : Potterybarn
De har så utrolig mye flott å hvile øynene på - jeg simpelten kjenner at det klør i fingrene etter å omdekorere! Meeen - feriepenger har ikke kommet enda, ei heller det store huset med diiiger uteplass med tilhørende svømmebasseng... Så i mellomtiden til det kommer, så får jeg vel nøye meg med å drømme....


(Bilde : Potterybarn.com)
Hadde det ikke vært flott å ha et hjørne der ute på terrassen som så slik ut? Jeg falt så for disse møblene, litt rustic samtidig som de allikevel var myke og feminine. Og fargene er egentlig veldig meg, selv om jeg tidvis er mye RÅÅSSA...

(Bilde : Potterybarn.com)
Dette var ei heller så trist å hvile øynene på... Jeg må nok innse at det finnes et størrefargespekter enn det jeg har holdt meg til! Når man ser litt nærmere på slike bilder som dette, så innser jeg jo at det ikke er så veldig mye som skal til! Litt puter i forskjellige farger GJØR faktisk en stor forskjell... Om man holder holder seg innenfor noenlunde den samme fargepaletten, så er det jo nesten umulig å gjøre feil. Og noe så enkelt som å vende puter med samme stripemotiv forskjellig vei - gjør også mye...

Jeg håper dere også finner litt inspirasjon i disse bildene!
Ha en fantastisk søndag alle sammen!

7 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Eg drømmer også om ein lun slumreplass utanfor huset. Foreløbig har vi bare ein liten trang veranda som er i forbindelse med inngangspartiet vårt. Vi har ikkje heilt tenkt ut ennå korleis vi ønska å ha det etterkvert. Men tak må man ha uansett...travelt å måtte pakke saman puter og stoler i tilfelle regn...
Men uansett, så er det kjekt med inspirasjonsbilder og lov å drømme :)
Ha en fin søndag.
Kos deg!!
Klem

Therese sa...

Fine bilder, og jeg elsker Pottery Barn selv. Har flere av bøkene som med jevne mellomrom blir plukket fram og tittet i. Men dama med stor D innen farger for meg er og blir Tricia Guild. Jeg har hatt gleden av å møte henne en gang og hun har en genuin interesse for farger og interiør. Og ingenting den dama gjør slår feil. Hun kombinerer farger som ingen andre :)

Blå-hvit samlemani sa...

Den som hadde hatt en terrasse med den utsikten og palmetrær. Det har likevel ikke vært så langt unna, med det herlige været vi har hatt de siste ukene...

...jeg har klart å venne meg til det kan en si...

Lett solbrendthet er en herlig følelse

fru vims sa...

deilige fargebilder å hvile øynene på ;)
er ikke bare hvit linje på deg , hihi

nå er helga snart over, ute er himmelen laget av lyserosa sukkerspinn.

ei travel uke står for tur, og det er meldt litt kaldere vær nå fremover. Jeg tror allergien min er litt glad for det.. de siste dagene har vært utrolig slitsomme...begynte faktisk å nyse nå når jeg skrev dette... spiller psyken en liten rolle og mon tro? hehe

ønsker deg ei god uke!!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Mmmmm du gav så vist inspiration!!
& det passade mig utmärkt att du just visade rotting möbler idag. Vi har nämligen vart hos svåger & svigerinne idag & dom hade köpt hage möbler i "plast/rotting" som skall tåla all slags vær.
& jag som suktat på noe sånt så länge men tänkt man må ha inne byggd veranda.....

Tusen tack för kommentar söta & ha en skön vecka☀

tinemor sa...

Hærlige bilder!
Heldigvis er det gratis å drømme... ;-)

mali-mo sa...

Ja....en deilig sofagruppe utendørs kunne jammen gjort seg her også. IKKE på prioriteringslisten, desverre, vi skal bruke tid og penger på noe så morsomt som ny vei isteden... Ikke så lekkert, men veldig nødvendig ;)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...