lørdag 3. januar 2009

Frost, sofa og en hemmelighet...


Det har vært mange kuldegrader de siste dagene - og det gjør jo sitt på naturen. I allefall når vi ikke har snø... Frosten setter seg overalt, og spesielt trærne blir vakre! Her er utsikten fra stuebildet mitt igår - er det ikke flott??? Meeen - jeg ser at det er mye mildere idag, for det meste av frosten er nå vekke... Kanskje vi kan håpe på snø i stedet???

Jeg dristet meg forresten ut på Bohus igår, jeg... *sjokk* Har fått det for meg t jeg har lyst på ny sofa. Og selv om jeg så inderlig har lyst på en hvit Ektorp, så må jeg bare innse at det kommer nok dessverre ikke inn i hus her med det første. En snart femåring setter en rask stopper for det, gitt. Ble inspirert av ei venninnes nye, flotte sofa - så jeg har begynt å se etter en slik chaiseLOUNGE sofa.
(Bilde : Bohus.no)
Har tenkt litt på å få en bedre romløsning her hjemme, så da ville en slik modell passe perfekt inn. Dessverre så passer den ikke lommeboken helt, da... I allefall ikke enda. Men snart blir jeg veldig rik og holden.
For jeg har nemlig begynt å lese TheSecret! Her er det mind over matters over hele linja nå, altså! Lite ante vel forfatteren av boken at det skulle bli en slik "kult" status over denne boken... Men det ligger mye sannhet i det som skrives i den, da! Kanskje det er flere av dere som har vært borti boken? Den får i allefall meg til å tenke litt annerledes.
Kanskje jeg skulle slenge inn en lottokupong idag? *ler*
Ha en vidunderlig lørdag, kjære bloggvenner! Jeg setter umåtelig stor pris på alle søte kommentarer dere legger igjen!

8 kommentarer:

Frk .Fischer sa...

Hei!! Det er en fin dag ute i dag!!! Ikke så himla kaldt heller...

Vi har sånn sofa og er virkelig super fornøyd...viss det er sånn du bygger selv..?? gikk fra skinn til stoff og savner ikke skinn, men det er litt u praktisk med stoff og sjokolade spisende barn...

Den boka tror jeg at jeg skal ta en titt i...liker sånne bøker som utfordrer tenke måten min.....

Ha en flott lørdag!!!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Åhhh en vit Ektorp ja, det HADE varit fint!! om man inte hade barn.......
Den du visar där är ju knakandes snygg da ;) lämna in lotto, så kanske den blir din *fniss*

& du, kaffe DIREKT om morgonen är du inte ensam om
hä är en till ;)

Ha en toppen dag söta

Guttemamma sa...

PÅ loftstuen vår har vi grønn ekornes sofa med små gule blomster, mao du er ikke alene om å drømme om en ny....God lørdag!!

Anonym sa...

Her hos meg er det også kaldt i dag.....minus 17 sto det på graderstokken og da vi våknet kl 11....ja tenk vi sov til kl 11 begge to ;)....så var det blitt så kaldt i huset at vi satt med dynene rundt oss mens vi venta på at det skulle bli skikkelig varme i ovnen :)

Den boka ligger faktisk på nattbordet mitt og venter på å bli lest....fikk den rett før jul men har ikke åpnet den enda. Tenkte jeg skulle la den ligge til jeg er ferdig med all rydding og ordning etter ul, og ting er tilbake til de vante før jeg begynner å lese den. Men er veldig spen....hører den skal være veldig bra. Så et program på Oprah om den boka en gang, og ei dame som var med der var blitt millionær etter å ha lest boka. Så det er jo håp :)

Klem fra Gry Hege

Anne sa...

DEN boken har jeg hørt lite om du, men er den lesbar bare MÅ du gi meg et hint :-) Ektorp derimot har jeg da hørt utrolig mye om i denne bloggverden, nesten så det hele blir litt i det meste laget synes jeg... (har altså IKKE en i denne heimen).
Sekv har jeg drømt om en (eller helst to) Slettvoll sofa, men med en skarve sykepeleir lønn kan du jo tenke deg hvor lenge en må spare.
Det mest positive med en Ektorp da er nok prisen, men helt hvit, jo hadde sett for meg hvordan dette hadde blitt her også ja, med en tenåring og diverse taco søl...
For ikke å snakke om diverse dongeribukser, for også DET skal visstnok være meget problematisk.
Om nå jeg skulle valgt en Ektorp hadde jeg nok gått for det lekre stripete trekket som du kan se inn til Marit, men bloggen, Som mine dager er. Eller som hos Randi, i Randis verden. Ta en titt dit, så kaskje du blir litt klokere.

Ha en ev vintervakker dag videre.

rod i hob sa...

Hei og Godt Nyttår!!
Nytt år og heldigvis mulighet til å finna nye, kjekke blogga :-)

The Secret ja -vet du at den fins i film og?? Eg har lest store dela av den. -Men klarte ikkje heilt å omstilla meg lika fort som eg lese... Så eg ska lesa den om igjen. Å januar e antaglig en lika god mnd å begynna som nogen andre ;-) Møje som står der e jo heilt sjølvsagt -MEN eg glømme å tenka og leva ette det... Men eg har tru på at det ska gå :-)

Glede meg te å høra ke du syns!!

aase sa...

Sofaen er jo rålekker den!!! Skjønner godt at du ikke går for hvit ja!! Selv om våre jenter nå er 7 og 9, ja så får det vente til vi har sluttet å gå i olabukser og jentene er ute av redet tror jeg!!!

he he, da blir det jo aldri!!!

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år også!!!!!

Tone Yvonne sa...

Hei

Skal si ifra neste gang jeg kommer over et slikt party - var veldig gøy.....

Det er mange sannheter i The Secret :o) er så lat at jeg kjøpte filmen, men den funker den også, budskaper kommer frem :o)

Var en tur i nærområdet ditt i dag, måtte innom pappa :o)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!!

klem

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...