fredag 7. mars 2008

RÅÅSSA prinsessekake!


I anledning min prinsesses 4-årsdag i morgen - så blir det en oppskrift på prinsessekake denne gangen! Oppskriften er hentet fra DanSukker sin side!
ROSA PRINSESSEKAKE
Kakebunn
4 egg
2 dl Sukker
1 dl hvetemel
1 dl potetmel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
Vaniljekrem
2 dl melk
2 eggeplommer
1/2 dl Lys Sirup
1 ss potetmel
1 ss vaniljesukker
4 ½ dl kremfløte
Jordbærsyltetøy
Pynt
500 g mandelmasse
3 dl Melis med jordbærsmak
1/2 dl Lys Sirup
Marsipankrone
50 g grønn marsipan

3 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

nydelig!!!
Håper snuppa hadde en fin dag i dag og fikk masse koslige og ikke minst fornuftige presanger!!

Når du skriver hilsen, hvorfor linker ikke du til denne siden? Trykker navnet ditt men det kommer ikke tilgjegelig?!

Ha en fin helg dere to...snart varmere strøk pådere og..kjempe missunnelig altså!!

Mummimamma sa...

Hei!
Dette var en ny blogg for meg, kjempekoselig blogg, jeg linker deg jeg, håper det er greit?

For en kjempeflott prinsessekake!
Vi skal feire tuppas 7-årsdag i helga, og marsipankake står høyt på ønskelista. Og den der hadde nok vært toppen av lykke.
Men jeg tror ikke jeg tør å prøve meg på noe sånt, er dessverre ingen baker.

Ha en fortsatt fin fredagskveld, gleder meg til å titte innom bloggen din igjen.

Tante Mimmi sa...

Hei!
Så koselig med besøk på bloggen!
Eg måtte jo kikke innom deg, og her var det jo kjempe triveligt!
Mange fine bileter, både av det eine og det andre! Den kaka må jo væra alle småpikersdrøm! Skal vise den til mi på 5!!!
god helg!
mimmi

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...