fredag 21. mars 2008

Frokost boller!

Idag har jeg tenkt å komme med et lite frokost innslag... Siden vi har fri disse dagene så blir det jo tid til å gjøre litt ekstra til frokostbordet! Og jeg er hele tiden på jakt etter nye og spennende oppskrifter på både det ene og det andre - og denne gangen har jeg vært på besøk hos Kelloggs!


(Bilde : Kelloggs)
ALL-BRAN REGULAR frokostbolle
Denne bør lages kvelden før!
25 g gjær
1 dl lunkent vann
1 ts. sukker
1 knivspiss salt
3 dl skummet kulturmelk
1 sp. vindruekjerneolje - her kan man sikkert bruke solsikkeolje
1 ts. støtt kardemomme
4 dl KELLOGG´S ALL-BRAN REGULAR
8 dl hvetemel

Løs opp gjæren i vannet. Tilsett salt, sukker, skummet kultur, olje, kardemomme og ALL-BRAN REGULAR. Tilsett melet litt om gangen til deigen slipper skålen og kan tas ut på bordet og eltes. Sett deigen til kald heving med et klede over 3-4 timer eller natten over i kjøleskapet. Slå ut deigen og form til 12 boller, som etterhever på bakeplaten i 20 minutter. Pensel med egg og dryss med lettknuste KELLOGG´S ALL-BRAN REGULAR. Stekes i 15-20 minutter ved 200°C til de er gylne.

(Bilde : Kelloggs)
Bringebær Smoothie
2 1/2 dl appelsinjuice
1 dl frosne bringebær
1 ts honning
1/2 dl Yoghurt med vanilje for eks Tine Sans Yoghurt Vanilje.
50 g knust Kellogg’s ALL-BRAN APPLE & FIG

Bland sammen alle ingrediensene med en mikser. Hell smoothien i et glass og strø på litt Kellogg’s ALL-BRAN APPLE & FIG.
Tips! I denne smoothien kan du bruke fersk frukt i stedet for frossen. For å få en iskald smoothie tilsetter du bare isbiter. Dessuten kan du strø på Kellogg’s ALL-BRAN PLUS. Du kan også bruke yoghurt naturell.
Bon apetitt og lykke til!

4 kommentarer:

♥ H@rmoni ♥ sa...

Gøy å få litt tips til "nye" oppskrifter.
Så kjemmpegodt ut med bringebærsmoothie!
Tror jeg må ta meg en tur til H&M snart. Den blusen var søt og buksen så veldig komfortabel ut. Deilig å gå med så myke plagg!
Godt at det er vår!
:O)

Klarafina sa...

Supert tips! Må prøve All Bran bollene en dag. Jeg har en oppskrift på "Källarfranska" i min matblogg. De er ikke like sunne som disse her - men gode. Her er min matblogg http://mammaberit.blogspot.com/

Ann Helen sa...

Takk for tips:) Nå fikk jeg lyst på smoothie, det er et vårtegn for meg!

Ha en strålende dag!
:) ann helen

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Oj vad jag fick lust på smoothie nu.

Tipps som detta kommer alltid gott med ;0)

Tack för att du delar!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...