lørdag 30. oktober 2010

En ny start!

Igår startet jeg - atter en gang - på et forsøk på å få et friskere liv...
Det har vært en lang periode hvor det ikke har vært spesielt fokus på meg selv, på hva jeg har puttet i meg. Men nå er det faktisk nok!
Jeg er litt allergisk mot badevekter. Det er no' skikkelig lureri og svineri. Så den har jeg klokelig holdt meg laaangt unna en lang periode. Men igår startet jeg på ny frisk. Når buksene begynner å stramme litt - og man helst vil bekle seg med vie plagg fordi man føler at man har noe å skjule, DA er det på tide å ta tak! Jeg skal herved bli en strammere person! Altså - kroppsmessig!
Så jeg tenkte da - at ved å blottlegge meg selv litt på bloggen min, så vil jeg få en større motivasjon til å klare det her... Så jeg trenger feedback fra dere trofaste lesere. Og kanskje tips og råd om hva som funker/ikke funker for dere.
Jeg er da ikke overvektig, la meg si det med en gang. For når jeg skriver vekten min, så er det sikkert noen som kommer til å himle med øynene og si at jeg overhodet ikke har et problem. Men når JEG ikke føler meg bra, når humøret svinner hen fordi jeg føler meg utilpass- og klærne mine blir trangere, DA skjønner jeg at jeg må ta i et tak! Så jeg har bestemt meg for at det blir veiedag en gang i uka. Og det blir ikke mandager som jeg har hatt så mange ganger før - det blir fredager.
Jeg gikk på vekten igår. Min triveslesvekt er 60-61kg. Den stoppet på 64,9kg. Ikke mye, men nok.
Så herved blir det jobbing mot et mål, og litt eksponering.
Legger til at jeg var flink og var på en step/styrke time igår og fikk trent skrotten litt... *ler*

5 kommentarer:

Guttemamma sa...

Godt å sette seg mål,dette klarer du!!
klem og lykke til♥

home 4us sa...

Skjønner hva du mener:)
Jeg bruker å unngå brød og potet en stund og drikke mye vann. Da merker man fort at magen forsvinner.

Ida sa...

Stå på! Jeg er omtrent akkurat der selv, men de 4 kiloene ekstra er ikke lett akkurat å få vekk... Men det ser jo ut til at motivasjonen din er på topp! Flott!!! Klem Ida

Anja Holt sa...

Innføre godteridag og gå fast tur på ca 30 min de dagene man ikke trener annet.

Supersnuppa sa...

Sukk, de ekstra to-tre-fire kiloene er de verste å fjerne. De betyr som regel en omlegging av kostholdet, og det er kjedelig det.

Lykke til!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...