torsdag 1. mai 2008

1.mai og FRI!

Hurra - det er fri idag! Skikkelig deilig med en fridag! Jeg hoster og snørrer og øynene renner - men det er en fin dag allikevel å ha fri! Jeg har nemlig vært og kjøpt maling og spraymaling... Det innebærer at jeg kan MALE litt!

Etter at jeg begynte å bevandre meg i Blogglandia, så har jeg jo fått mer og mer øye for interiøret - og jeg må tilstå at jeg har blitt litt bitt av basillen med å "pynte, stæsje og male"! For en stund tilbake pusset jeg opp kjøkkenet, og jeg ble egentlig veldig fornøyd med det. Da.
Slik ser det ut på kjøkkenbenken.


Her er det brune frokostbordet med tilhørende stoler. Og grønne puter.
*shock*

Her kommer fargen på skapene bedre frem...

Nå ser jeg jo at veggfargen ble litt feil, den er for grå med for mye rødt i, jeg ser og at benkeplaten gjerne skulle vært i en annen farge. Men det er vel slikt man kan gjøre noe med? I tillegg har jeg en hylle i kirsebær som står der inne på kjøkkenet - pluss en vin hylle. Kjøkkenbord og stoler er også i mørkt tre med smijern, så nå vurderes det fortløpende om det rett og slett skal males... Og i tillegg så hadde jeg en periode hvor jeg syntes limegrønn var en herlig farge... Den er nå over, jeg skal velge noe annet - men HVA skal jeg velge? Hva synes dere?
Hyllen fungerer som midlertidlig oppbevaring for både det ene og det andre. Det var dette med alle disse prosjektene som er rundt omkring i leiligheten da...

2 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Kjøkkene ditt er jo bare så fint og praktiskt da!!

Dette med farge er jo ikke lett, men den bokhylla hadde jo blitt fin i antikk hvit eller eggehvit, da kan du jo også supplerer med slike hvite kurver du har over kjøleskapet fra ikea!? jeg ville ha beholdt smijernet svart på stolene og bordet og kanskej malt bordplata og stolplatene i lysegrått som veggene på kjøkkene.

Lykke til og kos dere videre!

Lena sa...

Morsomt du skulle skrive nettopp det - for det er jo eggeskall jeg har kjøpt til hyllen... Og det blir rydding slik at hyllen males senere idag! Hurra!!!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...