fredag 30. mai 2008

Mat på balkongen!

Åh - herlige fredag! Idag har vi vært på farten siden tidlig morgen! Dvs - jeg har vært oppe siden halv seks... Startet dagen i barnehagen med å lage vaffelrøre til hele hurven. Altså rundt 100 unger. Det er INGEN på jobben som ikke har fått med seg at jeg trives på et kjøkken... Haha!

Vel - det har endelig kommet sol og varme til oss igjen! Jeg er bare så glad, så glad for det! Har satt opp "seilet" jeg sydde i fjor, med tilhørende le-vegg til skjerming for nabobalkongen som er litt veeel nære oss. Det ble så koselig, atte! Selve seilet har jeg sydd av to sengetepper fra Ikea, pluss at jeg har sydd på en kant med forskjellige stoffer. Og tilhørende duk og puter i makent stoff. Må selv si at jeg synes resultatet ble knallfint - spesielt siden jeg ikke engang eier en symaskin. Må innømme at jeg lånte en til dette formålet, da. Og noen sydame, DET er jeg ikke.

Her sitter snuppeluppa klar til å sette tennene i dagens middag - som såklart skal inntas på balkongen!
Det er så deilig å kunne sitte ute og spise igjen!

Og her er dagens fristelse...
Det er stekt kylling med squash, charlottløk, broccoli, paprika på en seng av ruccola, agurk og mossarellaost. Jeg trenger vel neppe si at det smakte helt fortreffelig??? *ler*

Nå ser jeg bare frem til at snuppeluppa får lagt seg, slik at jeg kan sette meg ute i kosekroken min med et glass med J.P. Chanet og en god bok. Nam! Det blir litt luxus mamsentid, det!
Ha en fortreffelig helg, alle sammen!

4 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Hva er det du IKKE kan, Lena! Flott seil, og den middagen så jo helt fortreffelig ut!!

Ha en fin helg, kos dere i sola!

Mummimamma sa...

Så flink du er!
Resultatet var jo både praktisk og vakkert!
Og maten så fristende ut.

Ha en finfin mammakveld!

Fru Fjeldhammer sa...

Du har blitt tagget...

Therese sa...

Pannekakerøre til 100 unger? Du er jaggu ikke lettskremt du heller ;)

Håper du får en fin lørdag. Her er det spådd sol, sol og atter mer sol :D

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...