søndag 17. april 2011

Skamklipp og endelig oppussing!

Endelig er prosjekt soverom igang! Det skal bli spennende å se hvordan resultatet blir... Starten av gårsdagen ble tilbragt på Ikea, hvor jeg måtte finne en smartløsning til garderobeskap. Tror jeg har landet på en bra løsning - det gjenstår bare å se. Skulle ønske at soverommet mitt var 10cm lenger den ene veien - for da hadde jeg fått inn et større skap. Men dengang ei, man får finne smartløsninger på den bredden man har valgt. Nå kommer to jobbdager, og så er det påskefri. Og jeg planlegger å bruke hele påsken til soverommet, siden jeg skal gjøre alt selv. Rive ned alt, fjerne gammelt gulv - legget nytt. Pusse ned vegger og gjøre det fint. Gleder meg. Det kommer vel ett og annet innlegg underveis?


På fredag var den firbente en tur hos frisøren for første gang... Mye valpepels skulle bort. Dessverre så har han en slik pels som har fanget opp det meste når vi har vært ute, litt grunnet pelsen og litt fordi han er så liten. Men vi sendte han avsted med besteforeldrene mens vi her hjemme var på jobb og skole. Og vi var fryktelig spent på hvordan han ville se ut...
Og la meg si det slik - jeg tror neppe jeg bruker den hundefrisøren en gang til! I første omganng koster det jo faktisk endel å frisere hunder - og da forventer man jo kanskje er relativt greit resultat. Men ikke denne stakkaren, nei... Her er det snakk om at de har tatt maskinen og skamklippet hele hunden! Han har kanskje 1/2 cm pels igjen på kroppen! Og da snakker vi HELE kroppen!
Eneste de har fått ganske greit til, er ansiktet. I tillegg har de klippet stakkars liten på to steder... Og nesten klippet av hele halen... "Om det ikke gror bra, så får du ta han til dyrlegen. Vi får betale." Går det an, eller? Jeg ble både skuffet og lei meg, jeg. Og jeg tok han faktisk til dyrlegen, for de (hundesalongen) mente at han var kraftig undervektig. Men dyrlegen kunne bekrefte at dette var en artig, liten spretten fyr - som overhodet ikke var undervektig. Han er tross alt en halv Chihuahua, og de er ganske kresne og bestemte i matveien. Og jeg er strikt med godsaker og "menneskemat" - det får han ikke.
Han får ekstra mye varme og omsorg om dagen, for det trenger han... Men uansett, kortkort eller ikke - så er han fryktelig søt, da! Og han er verdens go'este! Og det positive med klippen er at om han var spretten fra før - så er han enda mer spretten nå!

3 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Kjenner jeg blir hissig på dine vegne, håper du ikke betalte for den klippen.. da mener jeg pga halen osv... for håret vokser jo ut igjen!

Jeg vil gjerne ha navnet på den frisøren, slik at jeg ikke blir kunde der!

Gleder meg til å se soverommet, lykke til!

klem

Frk .Fischer sa...

Huff..Ikke bra i det hele tatt!!
Ja håper du fikk gratis klipp...
Vi passet en hund her og skulle ta den med til frisøren..kremt fikk jo igjen en "nakenhund" jo...å jaggu skal jeg klare å klippe sånn sjøl hvis jeg noen gang får hund...maskinklipp på hele hunden.. Ja du får kose deg med hund og hussyssel..flink er du!!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Høres ikke bra ut! Pelsen vokser jo ut igjen, men håper det går bra med halen. Lykke til med soveromsprosjektet, påska er visst den tida på året hvor veldig mange setter ig gang med oppussingsprosjekter. Selv skal jeg kun rake i hagen, men den dørstokkmila er kraftig nok. Ha en fin påske!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...