fredag 22. april 2011

Påskeharen tittet inn...

Lille frøken påskehare har tittet inn i stuen. Hun sitter forundret i sofaen ser ser på alt rotet rundt seg. Hun undres over hvorfor det ligger så mye rart omkring...
Jeg har forsøkt å berolige lille frøken hare at det bare er midlertidig, at det blir fest neste lørdag og at da skal alt ligge på sine respektive plasser. Og at endel ikke vil overleve her hjemme, men ende opp på resirk eller nærmeste krisesenter. Det er hun fornøyd med.

Hvordan det er med hun som forsøker å berolige, det er en annen sak... Når jeg ser meg rundt nå, så har jeg lyst til å skrike, rive av meg håret og rømme landet. Dog har jeg innsett at det helt sikkert ikke er den rette løsningen, for rotet vil jo være her fremdeles når jeg kommer hjem igjen. Ugg.

Soverommet, ja. Jeg trøster meg fremdeles med at det blir superflott når det blir ferdig. Alle motbakkene jeg møter underveis, prøver jeg ikke å tenke så mye på. Først så var det pussingen av overganger som ikke gikk helt som planlagt. Så var det jo det faktum at man hadde for lite sparkel og ikke fikk sparklet alt man da selvfølgelig trengte. Jeg pusset ned en vegg og testet å male litt her tidligere idag, hvorpå underlaget bare bobler og/eller flaker av... Altså = mer shopping i morgen. Sist jeg var på Jernia og kjøpte tapet, så jeg noe som het "veggfornyeren" og det tror jeg at jeg må ha... Og mer maling. Og sparkel. Og listverk, spiker. (Supermann! Finner man ikke slike på Jernia, Maxbo og Clas Ohlsson???)

Tapetseringen? Joda, den gikk finfint. Bortsett fra at tapeten er så tynn at underlaget synes igjennom. Der jeg har sparklet og slikt... Ble ikke helt slik jeg hadde forestilt meg, dette...

Nå skal jeg hogge løs gammel parkett. Jeg skimter i et hjørne at det er gulvteppe under. Jeg gremmes og gruer meg, men må jo bare gå løs på oppgaven. God Påske? ...vet ikke... Men jeg tar en Kvikk-Lunsj først - så kanskje det hjelper litt!

Den søte påskeharen er forøvrig fra Rett Rundt Hjørnet...

1 kommentar:

Anja Holt sa...

Disse veggfornyerne kommer i forskjellige tykkelser, høres ut som du burde hatt en tykkere en???

Men det blir sikkert veldig, veldig fint til slutt! Fortsatt god påske!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...