lørdag 29. november 2008

Tre nøtter til Askepott!


Hva er vel julen uten Tre nøtter til Askepott?
Julen blir aldri skikkelig JUL før jeg ser på Tre nøtter til Askepott på nrk på julaften... Slik er det bare! Jeg har stort sett sittet klistret til skjermen når denne filmen har gått. Har vært litt lei meg de siste årene, da snupsi overhodet ikke har hatt interesse for å se på tv, ei heller Donald og vennene hans. Men det har jeg nå funnet løsningen på! Jeg har nemlig bestilt meg filmen! Så da kan jeg sitte og kikke på den i smug når snupsi har lagt seg til å sove!
Gleder meg til å bli rørt til tårer av Askepott og prinsen der de rir på hestene sine over den snødekte vidda på slutten - så lykkelige, så lykkelige... *sukk*
Det er snart JUL, dere!!!

9 kommentarer:

Guttemamma sa...

Må også se den filmen,,,nynner melodien her nå!!

Klaffen sa...

Det var jo bare så lurt!Riktig god 1`ste advents helg. klem

Anne sa...

Åja!!!! den liker vi...

Og det er ikke fritt for at jeg skulle ønsket med 3 jeg heller...
1) Rundvasket rent hus
2) Ferdigfylte kakebokser
3) Alle julegavene ferdig og lekkert innpakket...

..."drem on"!!..., men må vel løfte ræva fra stolen...Blir litt stressa jeg av å lese alt hva folk her i bloggverden har gjort...

Fin fin lørdag til to prinsesser jeg jeg vet av, en stor og en liten. Se etter prinser nå da på julegrantenningen :-) Se ikke etter nisser med skjegg!!

Drømmen om en eplehage sa...

HEEEEELT enig!
Og etter vi innførte fri på julaften kan jeg endelig få se den igjen :o)
Her er heller ikke ungene begeistret for Disney jul på TV. Forstå det den som kan. Knis!
Ja, nå er de vel strengt tatt ikke så innmari små lenger da, men...

Nå skal jeg og hjertet ut å feste på lys på buskene utenfor. Håper eplene jeg hang opp i natt, når jeg kom fra julebord (kremt, ikke er oppspist av mus uten hi... Inne får jeg ta når hjelperen sover tror jeg ellers blir det mye hjelping og lite pynting. Du skjønner ;o)

Ha en knall fin dag, Lena!

Du, slik just in case, hvor kjøpte du filmen?

Huset på kollen sa...

Hei,

Takk for tipset - la sprenstreks inn en bestilling på filmen på bokklubben.no :) Så er det bare å håpe at 5-åringen synes denne er like stas, og at det ikke blir for treigr og gammeldags for henne...!

Tone Yvonne sa...

Den filmen er et must på Julaften!!
Rikker meg ikke før den er slutt
;-D

Frøken Englefjes sa...

Det ble den jeg pleier å ha på og var vel akkurat passe fin synes jeg. Jeg drikker aldri akevitt så det gikk bra, men vaktmesteren (på skolen)hadde egen bar og den var skummel...hihi, ble mye rart i glasset og det merkes i dag selv om det ikke var problematisk i går og jeg husker alt!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Det var super koseligt att ses igen!!
Men skickligt vått & surt ja....

Kaffe date hade varit toppers *big smile*
kan du inte maila mig?

Stor klem & njut kvällen

Rune sa...

Det er ikke jul uten:)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...