fredag 5. september 2008

Bilder fra Kreta...

Ok - her kommer noen få bilder fra ferien vår. Vet at det overhodet ikke har noe som helst med interiør å gjøre - men i mangel av oppussing de siste to ukene her hjemme, så får det vel duge???


Bilde tatt fra tur med minitog... Det er masse flott å se på langs veien, mange flotte, små bygninger.

Her er toget vi kjørte med! Til tross for at det var et miniputt-tog, så var vi faktisk borte hele dagen. Turen startet halv ti på morgenen, og vi var faktisk ikke tilbake igjen før klokken var fire! En flott tur hvor vi fikk se en masse, masse!

Litt Bougonvilla... (Litt usikker på skrivemåten her, ja...) Blomsten er forøvrig oppkalt etter en admiral med da samme navn, selvfølgelig.

En av de små kirkene som finnes langs veiene der...

Her har jeg forflyttet med til et smug i gamlebyen. Det er dette jeg elsker...

Flere smug... Her er det shopping som gjelder, dere!!!

Litt Charlie & Lola "rosa-melk" på balkongen på morgenkvisten...

Her er utsikten vår fra balkongen... Ingenting å klage på den, i allefall!

Her har gamlefar blitt foreviget. (Også tatt i fart, dette! Luringen snudde seg vekk akkurat etter at han hadde sett på meg og smilt...)

Bare et herlig gateskilt, simpelten...

Her et nok et bilde fra balkongen, solen går ned.

Litt sunn var jeg jo også. Det vil si om man ser bort ifra glasset som står der i bakgrunnen...

Tro det eller ei, men dette er da inngangspartiet vårt til hotellet. For å si det mildt, så var dette hotellet skikkelig dårlig på standard. Faktisk så dårlig at Ving faktisk antageligvis tar det av plakaten til neste år...

Her er et bilde av vestibylen vår...

Og et bilde tatt litt lenger vekke fra... Huff. Ikke mye å skryte av. Jammen godt vi ikke var så mye på hotellet.

Og til slutt må jeg bare si at jeg er glad for å være hjemme igjen. Virkelig. Det er deilig med ferie. Borte bra, men hjemme er best. Spesielt godt er det siden lynet faktisk slo ned i flyet vårt like før vi landet på Gardermoen... Og heldig som jeg er, så satt jeg rett ved vingen der lynet slo ned. Ble litt ekstra svett i hendene mine da, gitt. Det skal jeg ærlig innrømme. Spesielt siden jeg har vært med på en uheldig landing før (flyet skled av rullebanen) - så var jeg litt shaky. Så joda, jeg er glad for at jeg er hjemme igjen!

6 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

velkommen hjem, frøken!! Gleder meg til å se deg på jobb mandag... full forandring inne hos dere..thjihi!!

klem klem

(kommer ikke over at jeg har mata en dau fisk altså!!)*S*

home 4us sa...

Velkommen hjem!
Ser ut til at dere har hatt en kjempeflott ferie.
Fine bilder som fanger den greske stemningen.
Ja det er godt reise bort men enda bedre å komme hjem igjen. Det er sant.
Har nettop bestilt billetter til syden i jula. Gleder meg veldig:)
ha ei fin helg

by Siv sa...

Flotte bilder!!!
Fikk lyst på en reise nå, litt kaldt her jeg sitter.
Synd med hotellet, men det blir fort glemt
*Siv*

ANETTESHUS.COM sa...

Så flotte bilder! Helt tydelig at dere har kost dere i ferien!

Ha en flott helg!
Klem Anette

joanna sa...

Kjekt at de koste dykk tross dårleg hotell. Den greske salaten på bilete er noko eg sakna her heime, for den fetaosten dei har der nede er kjempe god!

Ha ei fin helg

Therese sa...

Så fine bilder, og de små gatene med marked nedover hele veien så innbydende ut. Hvordan er egentlig prisene på Kreta?

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...