torsdag 11. juni 2009

Tidsklemma...

Vi vet det vel alle sammen - tiden går bare så altfor fort! Den raser jo bare såå fort avsted. Og tro meg, den vil ikke gå saktere uansett hvor mye vi prøver! Men det ta det med ro, det finnes smarte tips man kan bruke for å få mer ut av en hektisk hverdag...
Her kommer etpar vel utvalgte (som jeg faktisk har forsøkt selv, og de funker! I allefall om vi setter godviljen til...)
1. Legg frem klærne du skal ha på deg i morgen når før du legger deg i kveld! Tro meg, det er mye bedre å prøve ørten forskjellige antrekk i kveld - enn det det faktisk er i morgen tidlig før du skal på jobb...
2. Når du først står over grytene og lager mat, lag store porsjoner! Mat kan fryses og det kan du spare mye tid på!
3. Ikke vask hele huset på fredag - men ha heller fokus på å ta et rom hver dag. (Et lite pluss til oss som ikke har hus - vi kan faktisk hvile både fredag, lørdag OG søndag! *ler*)
4. Hvorfor ikke ta et venninnetreff på treningen i stedet på kaféen? Da kan du forbrenne kalorier i stedet for å fylle på...
5. Ansett hushjelp! Dersom du har råd til det, da... Selv har jeg ei snuppe som elsker å fyke rundt med mikrofibervotten sin! Bakdelen er at det bare blir vasket der hun har lyst da... Haha! Men vi gjør det sammen, og da blir det straks litt mer moro!
6. Skipp et tv-program på kvelden, få mer søvn - og bli mer uthvilt!

Det var etpar av tipsene mine! Det funker faktisk litt! Det lønner seg å lage masse spaghettisaus i slengen, i stedet for bare til dagens middag. Og det er faktisk like moro å treffes på trening som på kafé. Kanskje man ikke får pratet like mye sammen, men man får bedre utbytte av treffet..
Flere tips tas imot med takk - og jeg skriver dem gladelig ned på listen min!!!
Så kom igjen, jenter - la oss få mer ut av hverdagen!!!

2 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Hei
Likte siste tipset best :) Deilig å være utkvilt om morgonen, så eg skipper gjerne eit program på tv`n.
Eit anna tips mot tidklemma for dei som ikkje har tid til lesing. Hør på lydbok...da kan man rydde, lage mat eller kjøre bil mens man hører på spennande lesing :)
Ha ei fin helg!!
Klem

Klaffen sa...

Hei på du:) Toppers å se hva andre gjør for å få det til - inspirerende! Og vet du hva som er mitt hotteste tips, eller motto: " Det er ikke så nøye" Ingen dør av å ikke ha det ryddig og rent all over 24/7 - helt sant. ja ja, veit jeg får pepper for dette, meg av alle - men det ER sant! Håper du og snuppa di koser dere masse, og at helgen blir TOPP! Klem

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...