mandag 12. desember 2011

12. desember - Skjære-reir, Lusseboller og Karameller.

Uhm. Idag var det ubønnhørlig mandag igjen! Den 12. desember har vi kommet til. Føltes overhodet ikke slik når jeg var ute med hunden i dag morges - for et grisevær! Stakkars hunden klarte såvidt å stå, så glatt var det for han...

Dagen startet på jobb med å sette nok en dobbel Lussebolledeig. Som ble bakt til stor jubel. Nå kan bare Luciafeiringen på jobben bare komme - vi har Lusseboller ann mass!


Så kom det en telefon fra SFO. Snupsi ikke i form, så hun måtte hentes. Første gang siden hun begynte på skolen. Rett hjem med Snupsi og sove - nesten 2 timer...Mor sjøl snudde seg rundt og startet bakingen. Skal ha med Lusseboller også på skolen i morgen (håper snupsi kommer seg, ellers vil vi ha mange Lusseboller på lur...) 30 stk ble bakt, til mer jubel. Denne gangen hjemme. Så forsøkte jeg meg på Skjære-reir! Som ifølge ei venninne smakte meget fortreffelig med rødvin... Rødvinen har jeg holdt meg unna hittil, men et reir har jeg smakt - og de var knallgode.
Til slutt avsluttet jeg kjøkkeneskapaden med å lage mne knallgode karameller. Sier meg godt fornøyd med innsatsen idag...

Dagen igår gikk faktisk med til å bruke en stor dose plastkort på det lokale senteret. Ikke problemer når man han favorittbutikken sin der... Ramlet innom Dorothea på min vei - og etpar tunikakjoler fulgte med meg hjem... Tilogmed Snupsi fikk et stilig plagg derfra. Så - jeg lukket mine øyne, og trakk mitt kort. Kjentes deilig, faktisk. Så på to dager har jeg vært storfornøyd!

Nyt mandagskvelden, dere!

1 kommentar:

Fru Fjeldhammer sa...

Så flink du har vært.
God bedring til lillesnuoo!
klem