mandag 12. desember 2011

12. desember - Skjære-reir, Lusseboller og Karameller.

Uhm. Idag var det ubønnhørlig mandag igjen! Den 12. desember har vi kommet til. Føltes overhodet ikke slik når jeg var ute med hunden i dag morges - for et grisevær! Stakkars hunden klarte såvidt å stå, så glatt var det for han...

Dagen startet på jobb med å sette nok en dobbel Lussebolledeig. Som ble bakt til stor jubel. Nå kan bare Luciafeiringen på jobben bare komme - vi har Lusseboller ann mass!


Så kom det en telefon fra SFO. Snupsi ikke i form, så hun måtte hentes. Første gang siden hun begynte på skolen. Rett hjem med Snupsi og sove - nesten 2 timer...Mor sjøl snudde seg rundt og startet bakingen. Skal ha med Lusseboller også på skolen i morgen (håper snupsi kommer seg, ellers vil vi ha mange Lusseboller på lur...) 30 stk ble bakt, til mer jubel. Denne gangen hjemme. Så forsøkte jeg meg på Skjære-reir! Som ifølge ei venninne smakte meget fortreffelig med rødvin... Rødvinen har jeg holdt meg unna hittil, men et reir har jeg smakt - og de var knallgode.
Til slutt avsluttet jeg kjøkkeneskapaden med å lage mne knallgode karameller. Sier meg godt fornøyd med innsatsen idag...

Dagen igår gikk faktisk med til å bruke en stor dose plastkort på det lokale senteret. Ikke problemer når man han favorittbutikken sin der... Ramlet innom Dorothea på min vei - og etpar tunikakjoler fulgte med meg hjem... Tilogmed Snupsi fikk et stilig plagg derfra. Så - jeg lukket mine øyne, og trakk mitt kort. Kjentes deilig, faktisk. Så på to dager har jeg vært storfornøyd!

Nyt mandagskvelden, dere!

1 kommentar:

Fru Fjeldhammer sa...

Så flink du har vært.
God bedring til lillesnuoo!
klem

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...