søndag 28. juni 2009

En finfin søndag!

Det har vært nok en solrik og deilig dag! Jeg har forsøkt å få noen fregner til i samlingen, og det tror jeg jammen jeg klarte i solsteika på Aker Brygge! (Noen som sa RØD på skuldrene???)

Lillesnuppa er überlykkelig! Hvorfor? Jo, fordi klokken 12.00 spilte klokkespillet på rådhuset Fairytale... Og den store helten om dagen er ubetvilsomt Aleksander Ryback. Bare sjekk smilet... *ler*
Etter is og litt steiking i solen på bryggekanten, satte vi kursen til festningen. For etpar uker siden så var det jo en oppvisning med masse troll ved karpedammen - og snuppa ville gå til dammen. Der ble vi leeenge og kikket på de store koifiskene. Og JØJJE meg - de var DIGRE altså! Det var forøvrig også etterlatenskapene etter Candangjessene som vraltet rundt på gresset der, også...
Midt oppi det hele så var det også besøk fra Lunds Tivoli... Og er det noe som er skikkelig moro, så er det å kjøre karuseller! Pariserhjulet var det som sto høyest på ønskelisten! Og utsikten over Aker Brygge og øyene rundt, var det ingenting å si noe på!
I tillegg til pariserhjul ble det radiostyrte biler (hvorpå morsan sto pent på sidelinjen, ja!) og berg-og-dalbane,- som skulle kjøres alene!
Vi avsluttet på den nye kaféen på hjørnet her hjemme - der smasket vi oss med deilig oppskåren frukt og salat. Det er greit å komme seg ned til sentrum innimellom, men det er jammen godt med våres hjemlige trakter også!
Nå kjenner jeg at kvelden er skikkelig på hell - og sengen kaller på meg!

3 kommentarer:

home 4us sa...

Høres ut som en skikkelig kosedag dere har hatt:)

Guttemamma sa...

Så flink og snill en mamma du er,lena!! Det skal du vite...klem

Anja Holt sa...

Det der, DET er en perfekt dag for å sveise familien sammen, snuppa di kommer til å huske denne dagen lenge!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...