mandag 4. august 2008

Min store lidenskap...

Ok - jeg har tenkt å fortelle dere om min store lidenskap. Digi-scrapping. Også kjent som digital scrapping. Noen av dere der ute vet sikkert hva det er, andre av dere har sikkert vært borti papirvarianten... Digi scrapping er papirscrapping på en totalt ny måte. Forskjellen ligger i at man gjør alt i et fotoprogram. Og at man slipper å ha et uendelig lager av stæsj og greier liggende overalt... Jeg elsker Photoshop, og innrømmer gladelig : jeg er totalt avhengig! Jeg har hatt en liten pause en stund, men har igjen de siste ukene kommet på rett kjøl igjen.

Jeg tenkte derfor å vise frem en layout som jeg lagde ferdig igår...
(lo : lenascrap)
Jeg har også lagt inn link til scrappebloggen min, (i kolonnen til høyre, ja) slik at de av dere som er nysgjerrige på dette gjerne kan komme inn og ta en titt... Bloggen er på engelsk, da jeg selger noen selvlagede produkter "der ute" og trenger å være litt på "internasjonalen"...

Om noen fler lar seg friste til å prøve, og ikke helt vet eller skjønner hvordan man starter - send meg gjerne en mail, så skal jeg forsøke å komme med gode tips og råd!
Og om du har lest igjennom alt het hit - så sier jeg bare takk for titten!

12 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

*LOL* for et herlig bilde av snuppa de.. ser ut som den rakkerungen jo!! Kjente nesten henne ikke igjen!!

Tar den hjelpen "live" jeg da jeg ikke klarer å lese meg til det, skjønner jeg... ting tar tid å få inn her!!(i hjernen min altså.)

klemmers..

familiens Johnsens hverdag sa...

Jeg tar gjerne imot litt hjelp på mail:) Evt også live om du har tid en dag:) Kan litt men veldig lite selv.. Herlig bilde av en god jente:)

by Siv sa...

Heihei Lena

Så utrolig flink du er!!!
Har bare lagd noen få LO på papirfronten. Er mye flinkere og mer tålmodig på PC. Printer du ut LO`ene dine etter at du har lagd de på PC i et album, eller er alt lagret der?

Skal til å sette meg inn i Photoshop, syns du det er vanskelig for en nybegynner der?

Nå fikk jeg lyst til å gjøre dette og, jeg blir altfor inspirert av å surfe på blogger. Som om jeg ikke har 1000 andre ting å ta meg til hehe

Hls
Siv

mali-mo sa...

Sånn scrapping ser jo så stilig ut, men jeg har aldri prøvd meg på det, hverken på nett eller "live". Hehe, men jeg har jo ennå ikke laget et eneste vanlig fotoalbum siden snupp0a ble født...så jeg er nok litt treg der. Nyter dine fint tillagede scrappesider isteden jeg ;)

home 4us sa...

Oj, dette så spennende ut! det er sikkert noe som man blir hekta på om man først starter.
Tør jeg?
Skikkelig dyktig er du.
Klem:)

Tone Yvonne sa...

Åh, det ser så GØY ut, men jeg har aldri kommet så langt, kun til papirversjonen.....

kan jeg gå på kurs hos deg???

Ha en fin dag :o)

Rosa sa...

Du verden, kor flott! Det ser aldeles 3dimensjonalt ut - heilt utruleg! Har pusla litt med scrapping light i PS sjølv, men ikkje så avanserte greier. Har blitt meir papirscrapping (forssåvidt ikkje så avansert der heller, hehe, men kosar meg veldig med det!)

God helg til deg!

Anna Lisa sa...

Du er kjempe flink å scrappe:) Min elste datter har fallt for interessen, skal tipse ho om scrappesida di, så får ho nokre tips til å kome i gang.
Ønska deg fin søndag
Klem

Bo med Lena sa...

Pst...så deg på tv:)

Du SKULLE vært her idag. Naaaam!! Stakkars, stakkars deg. Jeg føler virkelig med deg. Jeg prøvde meg på en såkalt steinalderdiett en gang og holdt sånn omtrent en dag! Snakk om viljestyrke!!

Nå kom jeg akkurat hjem fra kino hvor jeg har proppet i meg sjokolade og sett Mamma Mia. Herlig!

home 4us sa...

Du har fått en award fra meg:)

Frk .Fischer sa...

Sååå flotte bilder...sånt vil jeg lære og...kan du holde kurs hos fru fjeldhammer..(venninde av henne) Driver med scrapping, men ikke på det planet mer sånn at jeg er fornøyd at jeg får det inn i album og med litt pynt... Koselig og hyggelig lesning i din blogg...har fulgt den en stund gjennom Fru fjeldhammer..

Made by KKann sa...

Hei hei..

Titter innom deg via Sessan - koselig blogg du har..kommer innom deg igjen!

Ha en fin fin fredag!

Smil fra KKann

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...