lørdag 5. juli 2008

Sorg i heimen... Og litt glede også!

Ja, da har det skjedd som jeg var redd for... Det har blitt sorg i heimen. For uansett hvor mye jeg forsøkte, så var det ikke til å unngå.
Doffen har daua... Inatt var han ved godt mot, i allefall i god bevegelse.
Men når snupsi skulle skru på lyset hos de tre, små vennene sine idag - ja, da var det over for Doffen. "Mamma, Doffen svømmer oppned - han bare flyter!" Stakkars lillesnupsi'n min. Men det går greit, altså! Hun har nemlig sett hvor små"ekle" de andre to fiskene har vært. De har nemlig svømt etter henne (for alle sammen er jenter, tenk!) og nappet etter henne... De to siste dagene har hun også byttet farge fra å være komplett oransje til å bli mere svartspettet.
Så vi hadde en høytidelig avslutning for Doffen med en enkel seremoni ved toalettskåla idag. Snupsi sier : "Takk for at du har vært så tålmodig! Nå kan du flyte oppned der ute i stedet..." Moushy-mama som jeg er så fikk jeg skikkelig tårer i øynene av henne. Så søt og omsorgsfull. Og enda så liten...
Jaja, over til noe mer hyggelig : SHOPPING!
På søndagen som var, så var jo vi på Folkemuseumet på Bygdøy. Og selv om det var søndag, så var jo ikke det noen grunn til å la visakortet hvile?
De har nemlig et pottemakerverksted i Gamlebyen. Og der var jeg innom...

(Mobilfoto)
Melk og sukkerskål i turkis farge!
Fargen kommer dessverre ikke helt til sin rett på dette bildet, den er bare lekker...
(Mobilfoto)
Closeup på melkemuggen...
(Mobilfoto)
Denne søte skålen fikk også være med meg hjem.
Ifølge damen hadde den noen feil og mangler på denne, men disse var bare sjarmerende for meg...
Her er litt av utvalget man kan få på pottemakerverkstedet.
Øverst til venstre er skåla mi i en annen farge - grønn.
Jeg bestilte meg en vase i samme farge som melk og sukker skåla, for den var bare helt herlig!
Dessverre så hadde ikke denne damen noe nettsted jeg kan linke til. Hun har bare dette verkstedet sitt åpent 3 mnd i året - er det ikke sjarmis???
Jeg falt i allefall pladask - og da gjør det meg ingenting om visa'en må gå litt varm...

4 kommentarer:

tinemor sa...

Åh, så søt da! Skjønner godt mor ble rørt! Utrolig hva disse søte små sier og forstår.
Lekker kjerramikk du har fått i deg. Friske sommerfarger.
Fortsatt god helg!

Anna Lisa sa...

Fine ting du fekk deg. Nydelige fargar på fløtesettet.
Er så glad i turkis for tida.

Trist med fisken...det kan vere full krig i slike akvarium til tider har eg sett då vi har hatt akvarium...hardt liv til tider ja.. :)

Ønsk deg fin kveld
Klem

Fru Fjeldhammer sa...

Uff, da... stakkars doffen!!

Stilige ting du har kjøpt på pottemakeriet.. turkist er jo bærre lekkert og da!!

klem

Olstad sa...

Så trist med doffen, men hos oss er også trist for Pusen er borte har vært borte i 2 uker. Alle tror at Pusen er sjalu på baby så funnet ett nytt hjem. OA fortvilet stakkars...

Fine ting du kjøpt, ferie om dagen eller på jobb?

Ha en superfin dag.

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...