søndag 20. mars 2011

Om takknemlighet og veldig gode idéer...

Det hender jeg får en god idé eller to. Innimellom gjør jeg faktisk det. Synes jeg i allefall selv, da...
Idag var intet unntak. Har holdt på å rydde litt i skuffer og skap - det blir jo gjerne slik når våren (forhåpentligvis) titter frem og man må justere litt i skapene. Jeg fant ut at jeg hadde litt mye stoffrester til overs. Pluss en sacco-sekk som har gått av med døden for lenge siden. En knall rååsssa sådan. Møkkete og fæl er den, uten mulighet til vask. Den har Balder sovet og hvilt litt i.
Så mitt kloke hode tenker at siden jeg vil ha en lilla og grå stue snart, så kan jeg jo alltids begynne å kvitte meg med noe av det rosa. Jeg setter igang. Spretter opp en gammel, dvask hodepute. Tar ut innmaten. Spretter opp sacco-sekken, fyller pute med isopor. (Noen som aner hvor statiske de små, djevelske kulene egentlig er???). Syr igjen. Syr en fint trekk av flott stoff. Bruker laaang tid. Avslutter med å sy i tre knapper bak, legger den nye liggeputen til bikkja ut i stua og klapper på den. Balder kommer.

Og tisser på den.

Er det nå jeg skal kaste inn årene og innse at det jeg lager er no' skit?

5 kommentarer:

Supersnuppa sa...

Hahaha!
Sånn er det vel bare?
Bebisen her i huset har tisset på saueskinn og klær allerede, hun også.

Så smart å bruke en gammel saccosekk til å lage pute til hunden. Vanskelig dette med hundeputer, de er jo så STYGGE! Vi hadde en skikkelig stygg en som var hvit med sorte prikker. Nå er den heldigvis historie! De siste årene har hunden ligger pent på et saueskinn fra Ikea.

Anja Holt sa...

TAKK! Nå fikk jeg meg en skikkelig god latter her, altså! Utakknemlige lille bikkjeskinn, ass! *lol*

Ruter & Hjerter sa...

Genialt spør du meg:) rosa og grått er flått:):))

Ida sa...

Hihihihi!!! Den historien var jo bare praktfull!! Syns vel lukten var rar da, så han måtte få den litt mer kjent! Hehehe! Skjønner du ble oppgitt!

Tone Yvonne sa...

Hehehehehe......

Kan det bare være at Balder skulle gjøre den til sin, fordi han synes den var så fin?? (Ok, at det rimer var ikke helt planlagt ;O) )

Lilla og grått kan bli - flott :O)

Ha en fortsatt fin søndagskveld!!

klem fra Yvonne

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...