lørdag 11. desember 2010

Vårt nye familiemedlem - Balder!

Det har vært hektiske dager i det siste! Og det har bloggen fått merke... Får håpe at det tar seg opp på nyåret!

Men altså : her er vårt nye familiemedlem!
Den vakreste lille bamsen som finnes... Han er leken, tillitsfull og veldig nysgjerrig. Og 11 uker stor - igår. Han er en vakker liten skapning, som jeg tror vil finne sin plass hos oss helt utmerket.
Med en liten valp og en seksåring kommer det utfordringer. (Haha - akkurat som om jeg ikke visste det? ) Men jeg er ikke kjent for å ikke brette opp ermene og satse stort. Ei heller denne gangen! Snuppelille er forsåvidt flink, men litt i overkant. Jeg regner med at det stilner etter en stund, men du verden å moro det er å kaste ball og herje med denne stakkars skapningen! Forsøker å si at det er en bitteliten valp - som trenger endel søvn og ro. Men det faller ikke i god fisk hos min lille håpefulle. Så det har vært litt bryskhet i stemmen her i heimen idag.
Vi har tatt tassen med ut, og det var en ny opplevelse for ham. Første turen ute ville han ikke engang flytte på de små bena sine. Og han var ikke ute mange minuttene før han skalv som et aspeløv. Altfor kaldt for den lille kroppen, stakkar... Så nå skal jeg sette meg ned og strikke en genser/dekken som han kan ha på seg. For ut må vi! Greit at man har parkett, da. Synes det er finfint at jeg har skinnende rene gulv hele tiden, jeg... (Men det er jo noe jeg sier idag. da...)
Legger såklart in et bilde av to små hjerteknusere!

3 kommentarer:

Anja Holt sa...

Nommen, den der var vel nydelig eller? Gratulerer med valp og håper dere får en fin fin kveld! Jeg kan fremdeles ikke vaske gulver med Ajax sitron, i min nese lukter det valpetiss! Hehe!

Anonym sa...

Nydelig valp,
gratulerer ... ♥

Det å ha hund i hus blir
aldri det samme som før du fikk
det, det støver og de drar med seg
mye rusk/sand mm under potene og i pelsen så det er bare å innse at noe slikt følger med, men det er da
så mye hyggelig som følger med også, masse herlig kos og turer ...!

Så ut som lillefrøken er tydelig stolt ... ♥

Nyt advent helgen, det er heldigvis ikke så kaldt nå ...!

Ha en fin kveld, klem til deg

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nydelig bilde av to gode venner. ☺ Kos dere mellom vaskerundene, he he.

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...