lørdag 25. desember 2010

Ønsker dere alle en fredfull julefeiring!

Så var det blitt første juledag allerede!
Og jeg må tilstå at det er godt å kunne sette seg ned og kjenne roen senke seg!
Vi har noen hektiske dager foran oss med mye forskjellige familibesøk - både hit og dit, så jeg benytter tiden til å sitte stille i godstolen til pappaen min og låne laptopen hans... Snupsilille er på kjøkkenet med mormoren sin og har første forsøk på å lage chips i den nye chipsmaskinen sin.

Det ble inntatt mye god mat igår, med dog med måtehold. Det er da grenser for hvor mye mat man klarer å stappe i en moderat størrelse mage... Men godt var det! Ribbe, skinkestek, medisterkaker, julepølse, sosisser, prinskorv og røkt juleskinke - bare for å nevne noe... Og som en annen medbloggerske hadde i et innlegg - så er det greit å "fråtse", for det legger man ikke på seg av. Så da spiser vi alle med god samvittighet! Og så får det bli andre boller når nyåret kommer...?
Nå skal jeg straks ta en liten kjøretur hjem med et lite lass med pakkeposer - og så er det vel ikke lenge til det blir en omgang til med mer julemat...

Ønsker alle trofaste lesere en riktig god fortsetning - God Jul!

1 kommentar:

Supersnuppa sa...

Te løkk me jula! som vi sier i Trøndelag.

Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av julemiddagen. Nam Nam, så mye godt! Jeg spiser så jeg nesten sprekker. I tillegg har familien min en tradisjon med å spise ribbe og svinestek på tynnlefse til frokost og kvelds. Skikkelig godt, og enormt feitende;) Min personlige favoritt er lefse med grov sennep, rødkål, ribbe og rosenkål.

Som gravid er jeg småbekymret for matchvekten, må innrømmes. Tror jula absolutt hjelper til på magemålet. Når jeg i tillegg må være forsiktig med fysisk aktivitet pga kynnere sier det seg selv at det blir en real feitekur i år. Jaja...

Jeg satser på en enorm forbrenning og et pent smil:-)

Ha en fortsatt fin jul! Håper chipsen blir god;)

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...