søndag 12. desember 2010

I siste-liten gave???

Gosj det har blitt tredje advent allerede!!!
Jula nærmer seg med stormskritt og jeg føler at jeg ikke heeelt henger med i alle svingene, men det blir nok en jul med gaver i år også! Jeg lover meg selv - alltid - at jeg skal være ferdig innen desember måned kommer, men det ryker jo på hver gang! Derfor er det godt å ha noen tips og råd i bakhånd når det kniper som verst!

Jeg er av den oppfatningen at det er koselig å ta med seg en liten oppmeksomhet til vertinner som holder fest, eller som åpner hjemmet sitt for meg. Eller så synes jeg det er koselig å gi bort en liten ting, bare for å vise at jeg setter pris på venninnene mine.
Her kommer et tips til dere som er ute i siste liten, eller som ikke helt har kommet på akkurat hva dere skal gi...


Hjemmelaget Body Scrub!
Det er mye enklere enn dere tror - så det er bare å brette opp armene!
(Denne funker godt som skrubb til myke, deilige hender også!)
Du trenger:
1 miksebolle - gjerne glass.
2 kopper med grov havsalt ( 1 1/2 dersom det er store kopper)
3 ss sesamolje (eller olivenolje)
3 ss bodylotion
Noen dråper eterisk olje etter ønsket duft.
Bland alt godt sammen, og fyll på fine glasskrukker!
For å toppe det hele kan du jo lage en lekker etikett???

Ønsker du badesalt i stedet for skrubb, så kan du bytte ut oljen og bodylotion med farge - slik at saltet får en lekker farge i stedet! Dette har jeg gjort flere ganger - og det er alltid en innertier!

1 kommentar:

helle sa...

Ja, man bliver næsten helt desparat af at tænke på det, ikke?

Vi når det jo nok alligevel!
Klem
Helle:))

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...