torsdag 6. september 2012

Luksusblomsten...


Orkidéer. Det er min favorittbomst etter Lavendel. Lavendel elsker jeg fordi de lukter så ufattelig godt, og kanskje litt fordi de er lilla - men orkidéer elsker jeg fordi de rett og slett er så ufattelig VAKRE! Når jeg var yngre så var orkidéer for meg ensbetydene med luksusblomst! Det var bare slik de som hadde flotte hjem hadde denne blomsten i sin eie. Nå har det seg jo slik at jeg har "vokst til litt" og etterhvert fått mitt eget flotte hjem - så da bugner det av disse vakre blomstene hjemme hos meg! Den spraglete er av den litt uvanlige sorten hos meg... ellers har jeg mange av den sterk ceriselilla, som den under. Men den under og den hvite vokser vilt i Thailand - det er der bildene er tatt. Visste du forresten av Orkidéen er nasjonalblomsten til Thailand?    

Det artige med Orkidéer er at jeg nå faktisk klarer å få de til å blomstre etter at de har avblomstret! Og det er jeg litt stolt av, for det fikk jeg nemlig ikke til før... Så av den grunn så begynner det å bli "noen" orkidéer her hjemme!

1 kommentar:

3prinser sa...

Orkideer er nydelige. Så flink du er, det får ikke jeg til... hvordan gjør du det??

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...