mandag 24. januar 2011

Mer rot og mindre ryddighet?

Sykdom er no' herk.
For uansett om man er hjemme eller ikke, så blir det altså ikke mer ryddig her hjemme... Skulle ønske at det var slik, men hos meg er det altså ikke det. Ikke det at det er så skrekkelig rotete til å begynne med, men jeg har alltid, - da mener jer ALLTID slike tanke-rydde-prosjekter som jeg har surrende rundt i mitt hode. Slike som at jeg skal rydde kjøkkenskapene og kaste alt av duppeditter jeg ikke har brukt det siste halvåret. Eller alle de klærne som ligger innerst i klesskapet, som bare skrumper og blir mindre og mindre der inne. De kommer jeg jo ikke til å bruke uansett. De burde kastes. Slike ting går jeg og murrer på. Men det blir ikke gjort noe med det...
Idag har jeg nemlig vært hjemme fra jobb. Febersyk snuppelille krever sitt. Med tilhørende legebesøk også, gitt. Og hva sier doktoren? Jo'a - det kan være den snikende influensaen som kommer? Eller så kan det bare være litt sandpapir i halsen. Prøv å si det til en snart syvåring som gråter sårt hver gang hun må hoste... Så her har mor vært sykepleier, hjemmehjelp, kokke, baker, langdistanseløper (mellom kjøkken og stue), sjåfør, korttidsshoppingmester, vaskehjelp og kosemosemamma idag. Ergo ikke mye tid tilovers.
Kanskje like greit jeg ikke kaster disse plaggene innerst i skapet, for etter all løpingen - så kanskje de passer igjen allikevel???

3 kommentarer:

Supersnuppa sa...

Stakkar lita!
Ønsker henne god bedring!

Ida sa...

Du skal se det kommer noe godt ut av all løpingen ja... Snu bunken i skapet, og ha god bedring med lillemor!

Anja Holt sa...

Høres passe hektisk ut, ja? Og alle prosjektene de er der i morgen også, eller du kan ta en sånn finn.no- reklame? "Til helga kanskje"?

God bedring til snuppa!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...