søndag 18. april 2010

Tid for opprydding!


Bilde : FlyLady.com

I disse dager er det vel flere - med meg - som har kjenner det kribler i fingrene etter å få ryddet i saker og skrot? Her hos meg sliter jeg med FOR mange saker og ting, FOR mye i klesskapet og ALTFOR mange hybelkaniner som dukker opp etter kun en dag... Med for mye saker rundtom og ei jente med laaangt hår, så kommer de fort, ja!
Jeg startet gårsdagen med friskt mot, nå skulle jeg ta et skikkelig tak på soverommet! Og på en eller annen mystisk måte, så tror jeg ting formere seg der inne. Pjuh, sier jeg bare. Jeg startet med klesskapet. Jeg har ikke et stort skap, men jagu klarer jeg å lurke inn mye rart der... Alle plagg ble tatt ut fra hyllene, og det som ikke var brukt på - eh, en "stund" - ble faktisk pakket ned i poser. Til slutt ble posene for mange, og jeg gikk over til sorte søppelsekker. 2 store sekker ble det, faktisk! Nå gjelder det bare å finne noen containere fra UFF som ikke er fulle... Tror noen der ute holder på med nettopp det samme som meg?
...og som en bonus til meg selv, tok jeg turen innom www.Dorothea.no for litt shopping... *lykke*
Takk til søte Fru.Fjeldhammer for hyggelig assistanse!
Men altså - man blir jo ikke ferdig med slikt på en dag. Så jeg startet igjen i dag morges, full av mot og med kaffe i koppen. Min "lille" dobbeltseng på 180 ble etterhvert smekkfull av de merkeligste ting! Men nå har jeg altså flyttet litt rundt på ting, og noe har funnet veien ut av rommet. Er bare sååå fornøyd!
Når jeg da er så på god vei, så tenkte jeg at jeg skulle ta en liten tur innom http://www.flylady.com/ - og hva ser jeg ikke der? Jo, en snekapeak viser at det er badet som er hovefokus neste uke! Dette skal bli bra!!!

ps. Bilde av prosjektet mitt kommer litt senere... Må bare få det litt mer slik jeg vil først!

4 kommentarer:

GroLinda sa...

Jøss å flink du er !! Jeg hadde en tørn med badet her i uka som gikk. Utrolig hvor mye STØV det kommer på et bad!! Men med håndkler i hyller må man vel regne med det ;o)
Vi ordnet litt ute i hagen her også, men så kom den hærsens fæle vinden med orkan styrke å blåste ned blomster og lys-lykter til den store gullmedalje!! Håper den gir seg snart. Ha en fortsatt flott søndag og ikke jobb deg helt i hjel da ;o)
Klem fra Gro :o)

Guttemamma sa...

DRiver akkurat med det samme...tre barnerom endevendes, alle skap og leker...rimelig lei akkurat nå...
Men snart...:-)

Bossa sa...

Har det i tankene. Ut av skapet, alle klær jeg ikke bruker..... Vi får vel se....
klem :O)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så flink du er! Det er jo så deilig å endelig få gjort sånt. Her er behovet stort, men den kriblinga i fingrene kjenner jeg ikke sånn helt...Har jo et stort roteloft(bilder på bloggen) og der burde kriblende fingre tatt fatt. Har fått gjort pittelitt utendørs i dag, da...

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...