lørdag 6. februar 2010

Vinter!



Vinter.
Bare ordet får meg egentlig til å fryse... Det har alltid vært slik for meg - jeg er nok en person som foretrekker sommer fremfor vinter! Jeg trives best med mindre klær på i varmere strøk, enn med flere lag på kroppen kun for at jeg ikke skal føle meg kald. Jeg klager aldri på varmen, for jeg vet at den som regel forsvinner raskere enn man ønsker. Nå har det seg jo slik at denne vinteren både har vært snørik og kald. Kaldere enn på lenge, faktisk. Flere steder kan man lese om målinger som er gjort - og man mumler om kaldeste vinteren i manns minne...
I år har det skjedd noe rart med meg. Jeg har - merkelig nok - ennå ikke syntes at denne vinteren har vært lang. Noe sier meg at det er fordi vi hadde et lite avbrekk med varme i Thailand for noen måneder siden, men vi kunne neimen ikke skryte av fantastisk vær der nede, nei! Men altså, i år har jeg hatt en god følelse med vinteren! Jeg sier jeg heller tar -10grader, enn slaps og vått føre. Og det er sant! Plutselig er det helt greit å være ute i "kulda". Joda, jeg fryser fremdeles og jeg hater fremdeles å ta på meg ørten lag med klær før jeg skal gå ut - men det har skjedd ett eller annet med meg i denne sesongen. Jeg aner ikke hva - men det er plutselig deilig å kjenne at vinteren ikke har vært lang! Og vet dere hva? Det er enda mer deilig å vite at det ikke er mye igjen av den før snøen begynner å smelt og museørene spretter frem på trærne!

Ønsker alle dere bloggiser som er innom meg en finfin lørdag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Titter innom og ønsker deg en fantastisk flott helg.....kos deg i snøen og kulda....det gjør nemlig jeg i dag :)

Klem :)

Ruths datter sa...

Vakkert er det iallefall.Flott bilde,men jeg fryser litt jeg også.
God helg til deg

Anja Holt sa...

enig med deg, 10 kalde er bedre enn 2 varme. jeg blir sur i slaps, hater møkkete biler, møkkete dresser, usj, men når det nå blir vår blir det flott!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...