søndag 14. februar 2010

3 ting på en gang!


Bilde : Coxandcox.co.uk
Tre ting på en gang - det er jo ikke mulig, det? Alle har vi vel reklamen til Kinderegg friskt i minne? *ler*
Jeg kan tenke meg at handelstanden har gnidd seg godt i hendene over denne søndagen som endelig er over oss! Morsdag, Valentinsdag OG fastelaven - alt på en gang!
Hos oss er det vel størst "trøkk" på fastelavnsfeiring, tenker jeg! Snupsi-lille har allerede gitt mammaen sin en superfin tegning og et valentinskort - så jeg er strålende fornøyd over det. Siden jeg også synes at Valentinsfeiringen er en jippo som amerikanerne godt kan ha for seg selv, så var det koselig å få en fiiin hjertetegning av snuppa. Kan ha en sammenheng med at det også ikke er noen mann i hus??? Men altså - det er fastelavensbollene som nok står høyest i kurs hos oss!!! (Og jeg da - som helst bør holde meg unna både fersk gjærbakst OG hvetemel... *fnis*) Bolledeig skal settes etterpå - men aller først skal vi ut og AKE! For det skjer nemlig noe rett borti bakken idag. Akekonkurranser. Salg av vafler, solbærtoddy og buljong. Alt til inntekt for rent vann til de som trenger det. Og det kan vi like. Så først blir det vafluser og kos ute, og så blir det fastelavensboller med rååsssa krem og mer kos inne i ettermiddag!
Ønsker dere alle en trivelig søndag - måtte dere fantastiske mammaer få en flott morsdag!!! Og dere som ikke er mammaer må ha en flott Valentinsdag og Fastelavensfeiring!

3 kommentarer:

Anja Holt sa...

Kos dere masse i kjennbakken, vi skal til losby med ida sin klasse. her er det morsdag som feires, det er heller ikke å forakte.

Ida sa...

Hørtes ut som en skikkelig kosedag! Mmm... Ha det strålende!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kos dere! Her i heimen er det litt gruff og hosting ellers hadde vi også vært på aketur i dag.

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...