lørdag 23. januar 2010

Ingen gode dager...


Jeg vet at bloggen blir flittig brukt til å vise frem de koseligste ting. Bakeverk, nymalte hyller, flotte innkjøp osv. Idag skal jeg klage. KLAGE. Ikke ofte jeg skriver ned ugg og gurr, men det skal jeg gjøre idag. Jeg skal dele med dere - alle sammen som orker å lese...


Jeg er da en av mange hundre tusen mennesker som lider av migrene. Og når det står på som verst, så kan jeg faktisk ikke tenke meg no' mer pyton enn å ha ja, nettopp - migrene. Da er det ikke stort jeg klarer... Nå er jeg jo så uheldig at jeg har slitt med nakkeproblemer i snart ett år - og derav er man ei heller i full jobb. Det har tidvis vært full sykemelding, men de siste månedene har jeg faktisk klart å være på jobb 60% frisk! Ikke dårlig. Men med en litt hektisk jobb og det faktum at jeg er 100% alene med datteren min, så kan det skjære seg skikkelig noen ganger. Det er et kjent faktum at stramme nakkemuskler går rett over i migrene - og det er slik det er for meg. Har jeg en dag hvor jeg har skikkelig trøbbel med musklene, så går det rett i høyre side på hodet. Da blir jeg "mannevond" og da forsøker jeg alt jeg kan for å holde humøret oppe. I allefall til jeg endelig har kommet meg inn døra hjemme... Jeg blir lysømfindtlig, og klarer knapt å bevege meg uten at jeg må "holde" på hodet. Da er det bare senga som gjelder. Og stillhet. Prøv å få stillhet når man har en superenergisk snart seksåring hjemme... Som bare krever oppmerksomhet fra mammaen sin. For det er helst da hun bare skal ekstra nærkontakt med meg. Det blir litt krasj, det! I slike øyeblikk er jeg nok ikke nominert til beste-mamma prisen. Dårlig samvittighet får jeg også - fordi jeg ikke får gitt henne den oppmerksomheten hun fortjener. *sukk*


Etter flere dager i strekk med nettopp dette - så har jeg kommet meg litt mer på bena idag. Det har ikke vært en god uke. Men nå er det helg, og jeg ser muligheten for å kunne kose meg sammen med snuppa! Nå skal rydding, hybelkaniner og stryking bare få være! I morgen skal vi på akedag, og det gleder vi oss til! Da blir det kakao på termos og kjøp av både pølser og vafler... Og ikke minst - aking!!!

Nå skal vi heve blikket fremover - og ha en finfin dag!

6 kommentarer:

Anja Holt sa...

Jeg vet ikke om noen som alltid er på topp, det være seg som kollega, venn, hustru eller mamma... godt å høre at du nå er bedre, gå og skure kjøkkenvasken din, speile deg i den og si at akkurat det holder for i dag!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hei. Ingen av oss er superduperblide og tipptopp hele tida. Det er helt tillatt å klage litt offentlig også, for migrene er noe skikkelig dr..
Ønsker deg en avslappende, migrenefri helg. :-)

EllenSand sa...

Kjære Lena, takk for at byr på litt av deg selv. Det gjør bloggen din mer interessant, levende, generøs, gjenkjennelig. Jeg blir alltid litt "tom" av slike perfekte blogger hvor menneskene er pene, huset er pent, bilen er pen, alt er perfekt. Slike blogger suger meg tom for energi. Så stå på, blogg gode og onde dager. Jeg og sikkert mange andre kjenner meg igjen i din situasjon. Det er godt å se at andre også har "drittdager" :)
Det var hyggelig at du har fulgt bloggen min en stund. Du trenger ikke gjøre det i skjul. Velkommen anytime! :)
Er enig med deg ang. den røde kjolen. Utrolig fin. "MÅ ha!" kjole :)
Ha en fin lørdag! :)

Elis@beth sa...

Stakkars! Migrene er grusomt-det vet jeg alt om da både min mamma og bestemor har det!!
Forferdelig!

Flott at du føler deg bedre og håper det blir lenge til neste gang ♥

Nyt en herlig helg sammen med jenta de!!

Klem!

Linda aka Myrini sa...

Heia Lena.
Ære være den som går rundt og smiler og er blid heeeeeele tiden! (må være en utrolig god skuespiller.......)
Selvsagt har du lov til å klage - lillesnuppa er like glad i deg uansett ;)
Ønsker deg en koselig helg!
Klæm

Kathrine H sa...

Huff, migrene er noe svineri.

Samboeren min har med jevne mellomrom migreneanfall - jeg ser at det er fælt. Skjønner godt at du føler behov for å "klage" litt. :o)

Håper du får en trivelig helg og ny uke uten migrene!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...