mandag 19. oktober 2009

Det tar seg - sa kjerringa!


Jada, det er nesten slik det ser ut nå her hjemme! (Kanskje med unntak av alle vinflaskene...) Et smart, lite tips når man skal rydde og kaste : bruke disse fine baggene/posene til å resirkulere! Da gjør man en innsats for naturen og så får man bittelitt bedre samvittighet for egen del også!
Vel, jenterommet fikk inn en seng igår. Og kommoden kom inn igjen. Altså - inn i skapet. Det uten inventar. Men den skal ut når skapene kommer! Jeg lover! Men siden man bare er en liten kvinne med en relativt liten bil - så må man dessverre vente til hjelpen finner det for godt å komme på besøk,- både for å bære/laste/snekre skapstammer fra Ikea og bytte vinterdekk på bil...
Jeg tar ikke bilde av rommet slik det er nå, for jammen ble det rot når alt ble satt langs gulvet. *fnis* Men det har blitt lyst og flott og I'm in looove with gulvet - for det ble knasandes bra. Så mor er fornøyd. Lillemor også. I natt kom hun forøvrig tassende inn til meg to ganger. Første gangen sendte jeg henne i retur til sin egen seng på rommet sitt, den andre gangen lurte hun på om mammaen hennes ikke kunne være så snill å sette opp noe foran vinduet??? Da fikk hun sove i min...
Men spørsmålet er : hva tager man så i dette vinduet? Skal man ha gardinoppheng? (Det hadde vi fra før og det var litt knotete siden vinduet er rett unntil veggen) Eller skal man ha liftgardin? Eller bare hvite persienner??? Hva har dere andre bloggdamer der ute??? Man må jo undres litt...?

4 kommentarer:

Lena sa...

På minstejenta sitt rom har jeg kjøpt lystett rullgardin fra Ikea, og over den har jeg laget en fake liftgardin med borrelås. Satte opp ei list i vinduet og stiftet på borrelås, og klistret på den fake liften. På dagen ser det ut som ho har liftgardin , og når det er kveld drar vi bare ned rullegardin
som henger bak liften :)
Ha en flott mandagskveld videre :)

Frøken Englefjes sa...

Smart! Klassisk eik ja, kjempe fint. likte det matte uttrykket på gulvet!

Lena sa...

Hei igjen :)
Jeg hengte rullegardinen inni vinduet og den passet faktisk sånn høvelig akkurat. Bare en liten glippe på hver side.
Funker veldig bra :)

FoodiMahoney sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...