søndag 15. juni 2008

Behagelige søndag...

Søndagen er over oss, og den har allerede vart en stund... Snupsi kom og vekte meg i dag morges klokken seks, men fikk umiddelbar beskjed om at DET var for tidlig på en saøndag for at mammaen hennes hadde lyst til å stå opp! Så vi snorket ivei en halvannentimes tid til - og SÅ startet vi dagen!
Det er grått ute idag, og det ser ut til at det er fare for regn. Hvor ble det av det herlige, varme været vi hadde forrige helg? Jeg vil ha SOL!!! Det ser ut til at det blir et eller annet museum, eller kanskje GigaGøy for oss idag.

(Bilde : Kim Nygård)
Bruschetta med jordbær og ricotta - 4 personer
4 skiver landbrød
16 små klasetomater
16 jordbær
1 boks ricotta (ev. annen fersk ost)
God olivenolje
Fersk basilikum
Ruccolasalat
Salt, pepper
Saft fra en halv lime
Gni inn brødskivene med god olivenolje og rist i ovn på cirka 175 grader i om lag 15 minutter, til de er gylne og crispe.
Legg ruccolasalat på hver brødskive, del tomatene i båter og fordel på skivene, dryss over maldonsalt og god olivenolje og godt med basilikumblader.
Del jordbærene i to og legg på toppen, sammen med noen spiseskjeer ricotta til hver. Skvis over lime.
Skvett litt selvlaget (se under) eller ferdigkjøpt balsamicosirup over skiven og kvern over pepper og salt.

Håper denne faller i smak! Jeg elsker både jordbær og ricotta, så dette ble en skikkelig høydare for meg - jeg anbefaler dere å prøve!

4 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Frokosten er ikke inntatt enda, men dette så jaggu fantastisk godt ut!!
Her er det bare jeg som er våken, hverken mannen eller gutten er våken nå kl halv ett...
Tilogmed Chablis har sovnet igjen av kjedsomhet;)

Men kos er det, å bare sitte å nyte stillheten. Eneste lyd er klikkingen på tastaturet;)

Hos meg er det sol, så jeg skal snart ut å go-snakke med rosene mine, så de ikke dauer;) Sette meg litt å nyte solen i en lun krok, for litt kald vind er det jo som alltid.
At jeg tilogmed kansje finner på å kjøre en tur til plantasjen skal man heller ikke se bort ifra;)

Ha en finfin søndag!
Klem fra chatrine:)

Tone Yvonne sa...

ok, nå ble jeg sulten!!!

Så innmari godt ut - og det er fem timer siden middag.........hmmmm.....


Ha en fortsatt fin søndags kveld :o)

Anna Lisa sa...

Dette så godt ut!!

Ellers vil eg takke for koselig helsing til lille Tuva i går. Feirnga gikk fint og jenta var fornøyd:)

I dag har elste jenta bursdag, så hvis ingenting skjer ang fødsel i løpet av dagen, kjem lille nurket imorgå. For eg blir innlagt og blir satt på drypp kl 09 imorgå tidlig. Spennande!!

Ønska deg ein fin dag, håpa du har fått sola tilbake. Her skinner det sol og eg skal ut og kose meg litt.
Klem

Midnattsola sa...

Det så godt ut! Smaker sikkert nydelig!

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...