fredag 14. september 2018

Reggis - må man?

Det har vært skrevet litt i media om kutt i stønad på tannreguleringer. Det er snakk om at de som er i kategori C (Klart behov med 40%støtte) skal kuttes. Helseministeren sier følgende : "Dagens system legger press på foreldre til å betale for kostbar regulering for barnet sitt, særlig for de med dårlig råd."
Ja, nå er det vel slik at vi faller under begge grupper. Klart behov for regulering og dårlig råd. Men det betyr ikke at Snuppa ikke får regulering for det! Vi var igår tilbake for første gang etter påsetting av regulering for etterstramming, nemlig. Og ja, jeg velger å ta meg råd til å forsøke å rettstille hennes tenner. Nå er det jo slik at hun går rundt med en tannsykdom som gjør at enkelte av tennene både smuldrer bort (grunnet dårlig emalje) og at de er lett misfarget. Da er det klart at man ikke skal gå rundt med skjevstilling i tillegg når man kan rette på det! Vi er ofte nok på tannlegekontoret for å rette opp i dårlige tenner...
Så jeg må si meg glad for at vi kom innenfor systemet for støttet eventuelt blir tatt bort. Det koster sine kroner, men jeg er på ingen måte i tvil om at det er verdt hver eneste krone for å få et rettere tannsett!

Ingen kommentarer:

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...