tirsdag 10. desember 2013

I disse pepperkaketider...

Jeg, som alle andre - bare MÅ lage pepperkaker. Det blir IKKE jul uten pepperkaker i hus! Må jo ærlig innrømme at jeg foretrekker gjærbakst fremfor tørre julekaker, så da blir det dessverre ikke så mye baking av det her hos meg før jul... Men pepperkaker, DET må vi ha. Og igår gikk jeg løs på en ny pepperkakeoppskrift. Eller Tyrkisk Pepper pepperkaker! Jeg bare eeelsker Tyrkisk Pepper, så dette blir spennende! Deigen smakte smaskens...

Oppdatering :
Pepperkakene var smidige å kjevle ut, de luktet himmelsk i ovnen - og gjett hva??? Det er jammen det beste jeg har smakt av pepperkaker noen gang! Anbefales å prøve, om du orker å ta deg tiden til å røre sammen en pepperkakedeig!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det hørtes spenstig ut! Jeg synes ofte at pepperkakeoppskrifter mangler litt smak, liker at det smaker litt "mørkt" og godt krydra. Har du lyst til å legge ut (link til) oppskriften? Fikk veldig lyst til å prøve selv:)

Klem fra Jeanette

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...