lørdag 6. desember 2008

De syv slagene - del 5.

Da står karamellmassen og koker på plata... Var innom Apoteket igår for mer innkjøp av medisiner og da plukket jeg med meg Glukose fra den ene hyllen. Nå står da altså dose nr.1 med karameller og står og koker på plata... Rapport om smak skal dere få når jeg endelig får prøvesmakt!

Her kommer neste oppskrift - som både er et must og som ikke minst også er fryktelig enkel. Jeg er litt glad i de enkle oppskriftene jeg - uten for mye krimskrams i!

De syv slagene - del 5.


KOKOSMAKRONER - glutenfrie!
4 stk eggehvite
200 g kokosmasse
200 g sukker

Bland alt i en tykkbunnet kasserolle. Varm opp under omrøring til en seig deig i 6-8 min, den skal ikke koke!Bruk to teskjeer og sett "topper" på bakepapirkledt stekebrett og stek midt i varm stekeovn 200 ºC i 10-15 min.
Smaskens!

...jeg har herved utnevnt meg selv til Nidars reservelager av karameller! Smørbukk - eat your heart out! Jeg er karamellmesteren!!!

1 kommentar:

Klaffen sa...

Mmm kokosmakroner er bare sååååå godt! Oppskrften skal prøves da min minste nevø har gluten allergi, så kan tante glede han i jula ogå! Og du... gleder meg hemningsløst til å se på, og få oppskrifta på karameller. Det har jeg aldri prøvd før! ha en fin kveld. klem

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...