mandag 5. april 2010

Da er påsken snart over...

Det er jo ganske utrolig hvor fort dagene bare forsvinner... Idag har vi faktisk vært hjemme i en uke allerede, men det kjennes kanskje lenger? Brunfargen man engang hadde, er en saga blott - den skaler av mer og mer for hver gang man dusjer. Og sjansen til å få en liten "tint" i ansiktet i påsken - den forsvant jo også som en kamelfis i ørkenen. Ingen sjans på å få sitte i solveggen her på toppen, nei. Og det til tross for at balkongen er måkt og møblene frister til innsitting. Det er grått. Men det er håp. For innimellom så ser jeg faktisk litt blå himmel! Og det får man jammen glede seg over. For der det er blå himmel, lurer solen også!

Hva har man så fått gjort denne påsken? Jo, man har kjørt et utall med vaskemaskiner. I alle regbuens farger. Hvit, turkis, rød/rosa, svart. Og siste tilskudd på vaskefronten ble igår. Da ble det COLA på den rååsssa Ektorpen, så det måtte i vaskemaskinen klokken halv ni igår. Naboen under må vel tro jeg er gal... Men det som var artig, var at det flotte trekket fant det for godt å KRYMPE - så jeg har et trekk som ikke er helt etter formen på sofaen min... argh - sier jeg bare. Kanskje det er et hint på at et nytt trekk snart skal i hus???
I tillegg til å vaske (pjuh), så har man fått kastet et utall poser med ting man ikke trenger. UFF får også sitt bidrag i løpet av dagen, det er noen poser som skal fylles opp i nærmeste innsamlingscontainer. Godt å få gjort, det kjennes veldig bra.
Oppussing har det blitt lite av. Jeg har et prosjekt stående, men etter innkjøp av feil stifter til stifteskytern min, så får det bare vente. En vakker vårdag før jul - bruker jeg si. Da har jeg litt tid å gå på! *ler*

Nå skal dagen straks starte. Vi skal spise mer egg. Og strø på siste rest av karse. Som forøvrig ikke dufter spesielt godt, noen som har lagt merke til det? Men det smakes stas, da. Og etter at poser er kastet i diverse containere, så skal vi sette kurs mot Plantasjen og treffe noen andre mennesker. Da blir det planter og grønt og kanskje en vaffel. Og så skal vi gjøre oss klar for morgendagen. For da er påsken over. For denne gang!

1 kommentar:

Klaffen sa...

Hei Lena. Jammen har du vært effektiv i påsken du - flinkisen:) jeg har ikke gjort NOEN ting i hele påsken - joda laget mat & vartet opp litt men ellers ikke stort. Deilig asså!I dag er det hverdag - det og er godt på en måte.Alt er på plass til kjent sted og tid) You know! Kose deg masse da - nyt hverdagen og kast deg ut i kampen om ett nytt Ekctoro trekk * ler *
Klem fra meg

Enkel og grei kjøleskapsgrøt med chia og hempfrø.

Er du en av de som kanskje er litt lei av kjipe frokoster? Eller du spiser kanskje ikke frokost i det hele tatt? Jeg har gjennom hele mi...